Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Renault Mégane GrandTour E-Tech Plug-in Hybrid: eerste keer, goede keer

Renault waagt zich eindelijk ook aan het hybride avontuur. De Mégane E-Tech Plug-in Hybrid ontpopt zich daarbij tot een sterk aanbod in het segment van de plug-inhybride breaks.

38.125 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Dat Renault zo lang heeft gewacht met zijn eerste hybrides, doet enigszins verbazen. We kennen het Franse merk als pionier in elektrische wagens – de eerste generatie van de Zoé stond al in 2012 in de showrooms – maar nu, pas acht jaar later, vinden deze E-Tech-hybrides hun weg naar de showrooms. Als reden waarom het dan toch overstag gegaan is, noemt Renault de steeds strenger wordende milieunormen, de druk van sommige ngo’s en de opkomst van milieuzones in stadscentra. Als het dan toch hybrides moest maken, dan wilde Renault dat het liefst doen met de kern van zijn gamma. Logisch, want waarom zou je zoveel geld steken in de ontwikkeling van een aandrijflijn als je hem vervolgens niet goed kunt verkopen? De drie populairste modellen mochten dus langs de elektrifieringsafdeling, te weten de Clio, de Captur en de Mégane. De Clio is daarbij een zelf ladende hybride (zie de pagina’s hierna), terwijl de Captur en deze Mégane Grandtour E-Tech een grotere batterij hebben die aan de stekker kan worden opgeladen.

Toch maken ze alle drie gebruik van dezelfde 1,6-liter-benzinemotor in tandem met twee elektromotoren: eentje als starter-generator-synchronisator en eentje die de wielen rechtstreeks aandrijft. De techniek is modern, maar volgens Renault niet complex, wat de betrouwbaarheid ten goede zou moeten komen. De benzinemotor is atmosferisch en draait volgens de Atkinson-cyclus, terwijl de versnellingsbak ook compacter is dan een gewone automaat. Bijzonder is dat deze gerobotiseerde bak beschikt over een klauwkoppeling en het doet zonder synchronisatieringen.

  • Rustgevend rijgedrag
  • Aantrekkelijk én haalbaar elektrisch rijbereik
  • Geen ruimteverlies
  • Dure aanschafprijs
  • Trage reactie bij volgas
  • Filterin met R.S. Line

In dit artikel : Renault, Renault Mégane

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm