Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 25199 - 32599€ | 119 - 139 g/km (WLTP) |
Hybride benzine | 29499 - 34599€ | 0 - 0 g/km (WLTP) |
Suzuki S-Cross
De in de zomer van 2013 voorgestelde en in 2016 gefacelifte S-Cross is een compacte cross-over die qua afmetingen en proporties heel dicht in de buurt zit van bijvoorbeeld een Nissan Qashqai. Hoewel de achterbank niet kan worden verschoven, hebben de achterste inzittenden meer dan voldoende ruimte, en met het panoramische open dak uit twee delen krijgen de passagiers helemaal een luchtig gevoel. Voorin ziet het er allemaal een beetje (te) klassiek uit, maar gelukkig is de afwerking goed. Van bij de eerste meters voel je dat deze cross-over afgesteld werd voor de weg. Hij geeft blijk van een neutraal weggedrag en de trekkracht is erg goed, zowel bij de 4x4-versie (met gestuurde koppeling) als in de voorwielaangedreven variant. Dankzij een schokdemping die koetswerkbewegingen netjes intoomt, gedraagt deze Japanner zich ronduit dynamisch, maar het comfort betaalt het gelag: de filtering van kleine wegoneffenheden laat te wensen over. De S-Cross bestaat tegenwoordig nog maar met één motor: een drukgevoede 1.4-viercilinder van 129 pk, die de hulp krijgt van een mildhybride ondersteuning via een starter-alternator op 48 volt. Tegen meerprijs is ook een zestrapsautomaat leverbaar. De Suzuki S-Cross is ruim en goed afgewerkt en rijdt efficiënt. Bovendien is hij scherp geprijsd en doet zijn moderne 1.4 Boosterjet het prima. Kortom, dit is een compacte SUV die het ontdekken waard is. Ondanks zijn intussen gevorderde leeftijd, en ondanks die dertien-in-een-dozijnlooks...
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.