Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Volkswagen

Passat

Volkswagen Passat (2022)
Reisberlines

Reisberlines

  • Volkswagen
    Passat (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 36465 - 50395€ 122 - 153 g/km (WLTP)
    Benzine 34505 - 45725€ 138 - 159 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 49715 - 51925€ 24 - 24 g/km (WLTP)

    Volkswagen Passat

    De achtste generatie van de Passat stamt uit 2014 en kreeg in 2019 een midlifefacelift, die vooral nieuwe technologie introduceerde, onder meer inzake connectiviteit en rijhulpsystemen. Zoals alle modellen op het MQB-platform kan de Passat schermen met een zeer gunstige verhouding tussen buitenmaten en binnenruimte. De lange wielbasis levert achterin een ronduit vorstelijke beenruimte op en ook de kofferinhoud is riant. De Passat werpt zich op als een comfortabele kilometervreter met een goede schokdemping. Door zijn relatief lichte structuur rijdt deze vierdeurs daarenboven levendiger dan zijn grote afmetingen doen vermoeden – wie op dat vlak het onderste uit de kan wil, kan in de optielijst de gestuurde ophanging (DCC) aanvinken. Benzinerijders kunnen terecht bij de 1.5 TSI van 150 pk of de 2.0 TSI van 190 pk. De drie beschikbare diesels (122, 150 en 200 pk) zijn allemaal varianten van dezelfde tweeliter-TDI. Meer dan ooit krijgen die diesels echter de concurrentie van de voor ondernemingen fiscaal veel voordeliger GTE. Deze plug-inhybride combineert een 1.4-benzinemotor van 156 pk met een elektrische motor van 115 pk, goed voor een som van 218 pk en 400 Nm. En hij heeft met zijn batterij van 13 kWh een elektrische WLTP-actieradius van 56 kilometer. Wel slinkt zijn koffervolume naar 402 liter. Verkijk je niet op zijn ultraklassieke lijn; de huidige Passat zit propvol moderne technologie. En hoewel hij aan de buitenkant niet de grootste van het segment is, geeft hij qua binnenruimte zowat alle rivalen het nakijken. Alleen begeeft hij zich aangekleed met wat opties qua prijs stilaan op premiumniveau.

Volkswagen Passat Variant (2023)
Breaks

Breaks

  • Volkswagen
    Passat Variant (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 41230 - 57430€ 126 - 158 g/km (WLTP)
    Benzine 39130 - 59790€ 141 - 204 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 55280 - 57650€ 36 - 36 g/km (WLTP)

    Volkswagen Passat Variant

    De Passat Variant is een van de ruimste breaks op de markt: enkel de Mercedes E-Klasse Break en de Skoda Superb Combi hebben een nóg grotere koffer. Tegen meerprijs is een gemotoriseerde achterklep verkrijgbaar die opengaat door met je voet onder de bumper te bewegen. De bagageruimte zelf is netjes afgewerkt en vertoont rechte vormen. Onder de vloer zit nog een groot bergvak verborgen, terwijl je de achterbank kunt neerklappen met behulp van hendeltjes in de kofferwand. Op die manier verkrijg je een perfect vlakke laadvloer, die met de rugleuning van de voorste passagiersstoel naar voren geklapt (een optie) zelfs helemaal doorloopt tot tegen het dashboard. De achterste inzittenden hebben plaats in overvloed – op de middelste passagier na – en het interieur is uitstekend afgewerkt. De grote Passat Variant is allicht niet de snedigste break op de markt, maar hij rijdt zeker niet saai. De geluiddemping is in elk geval uitstekend. De motoren zijn dezelfde als die in de berline en telt benzines en diesels, met vermogens van 150 tot 280 pk – de krachtigste motoren zijn voorbehouden aan de verhoogde Alltrack-versie met softroaderkleedje. De plug-inhybride heet hier GTE: in 2019 kreeg hij een grotere batterij (13 kWh), zodat hij 100 procent fiscaal aftrekbaar blijft in een bedrijfscontext. Met zijn recordbinnenruimte, zijn uitstekende afwerking en zijn veelzijdige karakter blijft de Passat Variant een topper in zijn segment. Ongeacht welke motor je kiest, dit is een dijk van een kilometervreter. Ook al moet Volkswagens grootste break puur qua functionaliteit zijn meerdere erkennen in zijn Skoda-neef, de Superb Combi... die ook nog eens minder duur is.

Vorige Volkswagen-modellen
Volkswagen Passat 2022
Volkswagen Passat Variant 2022
Volkswagen Passat Variant 2020
Volkswagen Passat 2020
Volkswagen Passat 2019
Volkswagen Passat Variant 2019
Volkswagen Passat Variant 2018
Volkswagen Passat 2018
Volkswagen Passat 2016
Volkswagen Passat Variant 2016
Volkswagen Passat Variant 2015
Volkswagen Passat 2015
Volkswagen Passat Alltrack 2015
Volkswagen Passat Alltrack 2012
Volkswagen Passat 2005
Volkswagen Passat Variant 2005

Tests Volkswagen Passat

Onze tests