Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW i5 2026

  • Anders dan concurrent Mercedes kiest BMW ervoor om zijn elektrische voertuigen in hetzelfde koetswerk onder te brengen als de versies met verbrandingsmotor. Al zijn er wel enkele subtiele verschillen tussen de i5 en die andere 5-Reeks-­modellen, zoals een dicht radiatorrooster en discrete i-logo’s. Standaard krijgt de elektrische Fünfer een driefasige omvormer van 11 kW mee, maar optioneel kun je die upgraden naar 22 kW. Snelladen kan tot 205 kW. Handig is de Plug & Charge-functie, waardoor je je niet meer hoeft aan te melden bij de laadpaal met een badge of een app.

    BMW biedt de i5 aan in drie versies, telkens met dezelfde batterij van 81,2 kWh. De i5 eDrive40 beperkt zich tot een elektro­motor van 340 pk die de achterwielen aandrijft, terwijl de xDrive40 (394 pk), en M60 xDrive (601 pk) het doen met een motor op de vooras én een op de achteras. Daarmee haalt de M60 een (elektronisch beperkte) topsnelheid van 230 km/u en spurt hij in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u. De eDrive40 en xDrive40 hoeven met respectievelijk 6 en 5,4 seconden voor diezelfde oefening echter absoluut niet met het schaamrood op de flanken in een hoekje te gaan staan. Het officiële rijbereik varieert van 511 kilometer (M60 xDrive) tot 573 kilometer (eDrive 40) op een lading. Welke versie je ook kiest, de i5 laat zich verrassend snedig sturen. Alleen dat kunstmatige geluid slaat de plank compleet mis…

    Dat BMW zijn eigen weg kiest naar de elektrificering, kunnen we alleen maar toejuichen. De i5 is, los van de gekozen motorversie, een bijzonder sterk product dat ook de elektro­sceptici zal kunnen overtuigen. Tenminste wanneer ze eraan denken het irritante kunstmatige geluid uit te schakelen.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 340 pk
    • 606 km • 15.3 kWh/100km
    • 83.9 kWh • 205 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 340 pk
    • 604 km • 15.3 kWh/100km
    • 83.9 kWh • 205 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 601 pk
    • 535 km • 17.3 kWh/100km
    • 83.9 kWh • 205 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 394 pk
    • 564 km • 16.3 kWh/100km
    • 83.9 kWh • 205 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 394 pk
    • 564 km • 16.3 kWh/100km
    • 83.9 kWh • 205 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests BMW I5

Onze tests

Nieuws BMW I5

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget

Merken

De populairste merken