Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Partner Content / Poppy: Multimodaliteit raakt in de mode

D’Ieteren Auto, invoerder van de producten van de hele Volkswagen-groep, heeft meer en meer oog voor andere vormen van mobiliteit dan enkel maar de auto. Via een platform als Poppy wil het meerdere mobiliteitsoplossingen in één aanbieden, de zogenaamde multimodaliteit.

Met Poppy heeft D’Ieteren Auto een deelplatform opgestart dat zowel deelwagens als deelscooters of deelsteps aanbiedt. En dit gebeurt via een en dezelfde app en in free-floating modus. Dat wil dus zeggen dat het voertuig niet naar de plaats van vertrek of een vaste standplaats teruggebracht moet worden, maar op of dicht bij de bestemming kan worden achtergelaten, zolang dit binnen de Poppy-zone is.

Voorlopig is het aanbod beperkt tot de twee grootste steden van het land, namelijk Brussel en Antwerpen – ook Brussels Airport is een Poppy-zone. In de zomer van dit jaar werden 700 voertuigen aan het aanbod toegevoegd, zodat er nu in totaal 1.000 ter beschikking staan in de twee voornoemde steden. Poppy is zo de eerste mobiliteitsaanbieder in Europa die drie mobiliteitsoplossingen aanbiedt op één platform.

Opkomende trend

De vraag naar multimodale en gedeelde oplossingen in steden groeit snel. Poppy wil inhaken op deze trend: “Mensen zijn meer dan ooit op zoek naar de beste manier om van A naar B te gaan. Met Poppy hebben ze voor de eerste keer de mogelijkheid om 3 verschillende mobiliteitsoplossingen terug te vinden in één app”, zegt Valentin van Poppy. “Deze uitbreiding naar verschillende types van voertuigen in dezelfde app zal gebruikers helpen om gebruik te maken van kleinere voertuigen om tot bij een Poppy-wagen te geraken.”

Die vraag naar multimodale oplossingen komt niet alleen van de jongste generaties. Vandaag is de gemiddelde Poppy-gebruiker 36 jaar en gebruikt hij de Poppy-wagens voor een gemiddeld traject van 8 tot 10 kilometer. “We zien dat elke generatie interesse heeft in deelmobiliteit”, gaat Valentin verder. “Poppy is een waardig alternatief geworden voor de eigen wagen, net omdat we gebruikers laten kiezen uit de mobiliteitsoplossingen die zich het best lenen voor elke trip.”

Samen met de steden

Nieuwe vormen van deelmobiliteit brengen ook uitdagingen met zich mee. Daarom probeert Poppy het met een iets andere aanpak rond het delen van mobiliteit. Om nieuwe mobiliteitsoplossingen uit te denken werkt Poppy altijd samen met de stad waar ze zullen worden uitgerold. Het ligt voor de hand dat men zich moet kunnen aanpassen aan de stadsspecifieke situaties. Daarom werkt Poppy steeds in verschillende fases om mobiliteitsoplossingen toe te voegen: elk vervoermiddel wordt stap na stap uitgetest en daarna pas uitgebreid.

Hierdoor kan Poppy zowel de gebruiker als de noden van de stad beter begrijpen, vooraleer men de vloot gaat vergroten. "In Antwerpen moet elke gebruiker het vervoermiddel kunnen vinden waar hij op dat moment nood aan heeft. De multimodale aanpak van Poppy is daarbij een welkome aanvulling van ons mobiliteitsbeleid", stelt Koen Kennis, schepen voor onder meer mobiliteit in de stad Antwerpen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten