Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Reportage / POG in België

Geschreven door Cedric Derese op 15-07-2019

Van de virtuele naar de echte wereld. POG, een absolute ster op sociale media (Instagram, YouTube, Facebook) en liefhebber van uitzonderlijke auto’s, ontmoette zijn fans in het echt in Brussel. Afgelopen vrijdag 12 juli 2019 werd het een waar feest voor auto’s (en smartphones) op de esplanade aan het Jubelpark.

We hebben al duizenden autoliefhebbers zien passeren in Autoworld. En ook prestigieuze auto’s of klassiekers. Ferrari, Lamborghini, Mercedes of Porsche: allemaal verschenen ze al in de esplanade aan het Jubelpark, al was het maar om even een eerbetoon te brengen aan een of andere voorouder die in het museum tentoongesteld wordt. Maar afgelopen vrijdag vond een heel ander spektakel plaats onder de mooie Brusselse triomfbogen: supercars vol stickers en in allerlei kleuren namen net als hun bestuurders alle ruimte in. Allemaal fans van een ster op de sociale media.    

Van virtueel naar echt

Initiatiefnemer van het hele gebeuren was POG, de gelukkige eigenaar van een Ferrari, twee Lamborghini’s en een McLaren … onder andere. Het idee? Zijn community ontmoeten in het gezelschap van zijn Instagram-vrienden en even van de virtuele naar de echte wereld overstappen om mooie momenten met auto’s te beleven en de interactie met zijn publiek aan te gaan.

Na zijn intrede op de kasseien van het Jubelpark op de ‘motorkap’ van zijn Pogini (POG heeft de gewoonte om zijn auto’s via de nummerplaat een naam te geven, in dit geval een Lamborghini Huracan Spyder), lachtte POG naar alle smartphones. Hij poseerde gewillig voor de selfies van honderden personen die hem wilden ontmoeten. Voor de fans een mooie gelegenheid om het droomkoetswerk te bewonderen, het geluid van de V12 in de Pogtador (zijn bekende Lamborghini Aventador) echt te horen of enkele minuutjes met de man te babbelen.  

 

Beeld en geluid

Op zijn gemakje met zijn baskets of gewoon in zijn sokken om gemakkelijker op het dak van zijn bolides te kunnen klimmen, spreekt POG de massa toe en fascineert hij het publiek. Van de tiener met zijn brommer en vrienden, tot de lieve opa die meegetrokken werd door zijn kleinzoon, het duo liefhebbers van mooie Amerikanen dat heel vroeg opstond om POG te ontmoeten of het gezin dat trots poseerde achter het stuur van de Pogini (letterlijk open voor het publiek): iedereen lacht en geniet volop van dit kleurrijke spektakel.   

Naast de bolides die POG zelf heeft meegebracht, is de esplanade gevuld met adembenemende machines. Een club van Mustangs, een groep Porsches, Ferrari’s in alle kleuren, een ‘oude’ Corvette, een trio van identieke Clio RS’en, Mini’s bij de vleet, allerhande GTI’s en zelfs een Rolls-Royce Phantom. Voor de liefhebbers van mooie mechaniek loonde dit spektakel (dat bovendien gratis te bekijken was) zeker de moeite. Al dat moois klinkt ook als muziek in de oren. We horen een grote V8 in de BMW M3 (E92) die vuur door zijn uitlaat spuwt, we trillen van de turbo’s in een op en top getunede Nissan GT-R en geraken in extase door de inoxuitlaat van een Corvette ZR-6. Kortom, iedereen spreekt de taal van POG.   

De cirkel is rond

Als Instagram-ster houdt POG wel van een dosis show. Enkele uren voor de start heeft hij zijn laatste verovering naar Autoworld gebracht. Helemaal live kunnen de fans de nieuwe kleuren van zijn Superpog ontdekken, een Ferrari 812 Superfast die net als de andere auto’s volgeplakt is met stickers. Een plechtig moment. De dj warmt het publiek in de zaal op, POG verandert in een soort goeroe in de ogen van het publiek dat zich laat meeslepen door de trance. De auto wordt onthuld en iedereen is blij. Deze avond mochten de loketten van Autoworld gewoon sluiten: de 1.500 tickets waren allemaal verkocht. Allemaal fans die, dankzij deze ontmoeting van de virtuele met de echte wereld, de laatste auto’s van POG en tientallen auto-iconen konden ontdekken, vaak nog uit een tijd voor de smartphone en sociale netwerken.

  

 

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten