Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Gas Monkey bouwt elektrische Ferrari met drie zitplaatsen

Geschreven door Frédéric Kevers op 10-11-2023

Op de SEMA Show van 2023 stelt Gas Monkey deze Testa voor, een op de Ferrari Testarossa gebaseerde restomod die zijn V12 ruilt voor een elektrische aandrijving en die voortaan drie zitplaatsen telt.

Richard Rawlings, de Amerikaan die wereldfaam verwierf dankzij het televisieprogramma 'Fast N' Loud', schuwt de controverse niet. Op de in Las Vegas gehouden SEMA Show (Special Equipment Market Association) kwam de door Rawlings bestierde Gas Monkey Garage immers met een opmerkelijke restomod op basis van de Ferrari Testarossa aanzetten. Het Steigerende Paard presenteerde zich zonder dak of voorruit, toch waren het de aandrijving en de cockpit die opzien baarden. 

LEES OOK Fioravanti transformeert klassieke Testarossa in een hedendaagse supercar

Elektrische driezitter

De barchettaformule is Ferrari niet vreemd, denk maar aan de Monza SP1 en SP2. En hoewel Maranello zich er nooit aan waagde, is ook een dakloze Testarossa niet nieuw (Pininfarina maakte enkele exemplaren op vraag van gefortuneerde klanten). Toch doet Gas Monkey Garage iets unieks met het Italiaanse raspaard. Ze ruilden de 390 pk sterke V12-boxermotor van het origineel voor een elektrische aandrijflijn die een slechts 300 pk sterke elektromotor van BorgWarner combineert met een niet nader omschreven batterijpakket van 36 Kore Power. 

Ook het interieur van de Ferrari Testarossa krijgt een serieuze make-over van Gas Monkey, want de Testa gedoopte restomod krijgt een cockpit met drie zitplaatsen. Net zoals we dat eerder zagen bij de creaties van Gordon Murray zoals de McLaren F1 en de GMA T.50 zit de bestuurder centraal. Het spierwitte koetswerk wordt opgevrolijkt door een heleboel leds: niet alleen voor de koplampen en de achterlichtblokken, ook de zijdelingse koelsleuven die zo typisch zijn voor de Testarossa worden verlicht...

Il ne s’agit certes pas du premier restomod électrifié d’une voiture sportive emblématique, mais c’est probablement le plus sujet à polémique !

Photos : Gas Monkey Garage & Richard Rawlings

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten