Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Opgelet: Brabus maakt nu ook een raket van de Porsche 911 Turbo S

Geschreven door Yeelen Möller op 10-07-2023

Brabus staat vooral bekend als fabrikant van hele snelle Mercedessen en piekfijne klassiekers, maar nu hebben de Duitsers ook de Porsche 911 Turbo S aangepakt. En het resultaat is explosief.

Als je nadenkt over welke wagens wel een beetje sneller zouden mogen, dan denk je eerder aan een Mazda 3 of aan een BMW 316d. De nieuwste generatie Porsche 911 Turbo S (992) zal niet snel in je opkomen. Logisch, want de 650 pk sterke supercar – met een prijs van minstens 260.000 euro mogen we hem intussen wel zo noemen – knalt al in 2,6 seconden van 0 tot 100 km/u, in 8,9 seconden van 0 tot 200 km/u en door naar een topsnelheid van 330 km/u. Wat valt er daar nog aan te verbeteren?

900 pk!

Niet heel veel, zo blijkt. Niet dat Brabus zijn uiterste best niet heeft gedaan om de prestaties naar een hoger niveau te brengen, want dankzij twee nieuwe turbo's voor de 3,8 liter grote boxermotor, een nieuw uitlaatsysteem uit Inconel en de nodige ondersteunende aanpassingen tikt deze 900 Rocket R maar liefst 900 pk en 1.000 Nm aan! Genoeg voor een winst van... 0,1 seconde in de sprint naar de 100 km/u.

Al dat vermogen is dan ook moeilijk naar de weg over te brengen. Eenmaal op snelheid gekomen, lukt het al beter, want de 200 km/u wordt voortaan bereikt in slechts 7,2 seconden! De topsnelheid is begrensd op 340 km/u, volgens Brabus om de Continental-banden te beschermen. Was een setje Michelins dan niet beter geweest? 

Extra breed, extra carbon

De Porsche 911 Turbo S kreeg ook een esthetische make-over om zijn prestatiepotentieel visueel te ondersteunen. Zo is de Brabus 900 Rocket R uitgerust met een Widestar-bodykit uit carbon die meer downforce en een betere koeling moet opleveren, maar daarmee wordt de 911 ook een stukje breder. Enkel de meest ervaren piloten zullen dus door de straten van Monaco kunnen flaneren zonder stoeprandschade. De achterzijde wordt gekenmerkt door een ducktailspoiler en vier dikke uitlaatpijpen, terwijl de Monoblock-velgen ook zijn voorzien van een carbon aerodisc voor een racy look.

En daarmee houdt het nog niet op, want de Brabus 900 Rocket R is ook aan de binnenzijde volledig opnieuw bekleed met zacht leer in een honingraatpatroon. Op de foto's zie je een duistere look, maar elke klant kan de kleuren naar smaak aanpassen. Veel klanten zullen er echter niet zijn, want deze Brabus 900 Rocket R is strikt beperkt tot 25 exemplaren. Naar de prijs is het gissen, maar vermoedelijk kan je er ook een mooie Rolls-Royce Spectre mee kopen...

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten