Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 175 : Topdiesel

Geschreven door Felix Bouland op

Wie geen genoegen neemt met de 1.6 JTDM in de Giulietta, kan nog altijd terecht bij zijn tweeliterbroer. In zijn sterkste variant is die goed voor 175 pk en steevast gekoppeld aan de TCT-bak.

Prijs
NB

Dé grote nieuwigheid bij de facelift die de Alfa Romeo Giulietta onderging, is de komst van de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling voor de 1.6 JTDM, die aan bod komt in de Gedetailleerde Wegtest hiervoor. Maar daarnaast bestaat Alfa’s compacte middenklasser ook nog met krachtiger motoren, waaronder deze 2.0 JTDM met 175 pk. Onze testauto was uitgerust met het nieuwe Veloce-pack, dat meer bepaald achttienduimvelgen omvat, een interieurbekleding van rood leder en een onderaan afgeplat stuurwiel met rode stiknaden. Aan de buitenkant krijgen de bumpers een rood biesje op de bumpers, dat mooi contrasteerde met de matgrijze lak van onze testauto (een optie van 1.100 euro).

  • Combinatie motor-versnellingsbak
  • Efficiënte en alerte TCT-bak
  • Algemene binnenruimte
  • Sportief en nauwkeurig weggedrag
  • Assemblagekwaliteit
  • Italiaanse stijl
  • Luidruchtige motor
  • Neiging om in tweede te vertrekken
  • Relatief korte zesde
  • Harde stoelen
  • Niet meer zo jonge bedieningsknoppen
  • (Te) discrete facelift

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulietta

Tests

Onze tests