Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Bentley Flying Spur V8 S : De gulden middenweg

Het gamma van de Bentley Flying Spur werd dit jaar uitgebreid met de V8 S, een lichtjes opgekietelde en wat sportievere versie die plaatsneemt tussen de ‘gewone’ V8 en de W12.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Om de Flying Spur V8 S te onderscheiden van de basis-V8 hoefden de Bentley-ingenieurs het niet te ver te zoeken. In 2014 werd namelijk al zo’n S-versie geïntroduceerd van de Continental GT en GT Convertible, modellen waarmee deze vierdeurslimousine nog altijd nauw verwant is – hoewel dat sinds zijn update enkele jaren geleden niet meer uit zijn naam blijkt. Logischerwijs zijn de verschillen dus vergelijkbaar met die in de tweedeurscoupé en cabriolet. Zo stijgen ook hier het vermogen en koppel van de 4 liter grote biturbo-V8 (die Bentley bij Audi mocht gaan lenen) van 507 naar 528 pk en van 660 naar 680 Nm.
Dat stelt de statige vierdeurs volgens de constructeur in staat om onder de 5 seconden te duiken voor het sprintje van 0 naar 100 km/h (4,9 tegenover 5,2 voor de V8 tout court en 4,6 voor de W12), terwijl de Flying Spur V8 S qua topsnelheid de symbolische drempel van 300 km/h overschrijdt (306 km/h, tegenover respectievelijk 295 en 320). Toch gaat Bentley er prat op dat de verbruikscijfers volgens de normcyclus identiek zijn aan die van de minder krachtige V8 (10,9 l/100 km gemiddeld en 254 g CO2/km), al durven we er ons hand niet voor in het vuur te steken of dat ook in de praktijk zo zal zijn. In ieder geval zul je daarvoor het rechterpedaal zeer zachtjes moeten bejegenen om de cilinderuitschakeling maximaal aan het werk te zetten…

  • Algemene rijsensaties (comfort, prestaties)
  • Exclusieve verschijning, aankledings-mogelijkheden
  • Geen meerprijs t.o.v. 'gewone' V8
  • Hoog gewicht, gebruikskosten
  • Wat gedateerd navigatiesysteem
  • Prijs met opties

In dit artikel : Bentley, Bentley Flying Spur

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

NIEUWSBRIEF

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!