Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW 328i

Als gevolg van de jacht op de CO2-uitstoot laat de 328i zijn atmosferische zespitter vallen voor een drukgevoede viercilinder. Verandert daarmee de beleving voor de bestuurder compleet?

Prijs
NB

Even recapituleren. In de neus van de 320d ligt een tweeliter, in die van de 320i ook. Houdt perfect steek. De 316d en de 318d? Ook tweeliters. Oké, dat is al minder evident, maar daaraan zijn we intussen wel gewend geraakt. Dat de 325i en de 335i drieliters zijn, tja... Maar wat krijgen we nu? Een 328i... met een tweeliter? Er valt zowaar geen touw meer aan vast te knopen. Het is duidelijk dat naamgevingen met cijfers, die nog dateren uit de tijd dat het vermogen van een motor vooral afhing van de cilinderinhoud, voorbijgestreefd zijn. BMW is beslist niet de enige in dat geval (Mercedes heeft hetzelfde probleem), maar het wordt misschien toch eens tijd dat München een nieuwe nomenclatuur overweegt, want de huidige is compleet ondoorgrondelijk aan het worden...

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars