Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW X3 30e : Voor de draad ermee

Als spil binnen BMW’s X-gamma was het natuurlijk evident dat ook de X3 een plug-inhybrideversie zou krijgen. Die is deels gebaseerd op de 330e, maar de vraag is of de batterijen de balans niet verstoren.

58.150 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

Open de achterklep en je hebt het ogenblikkelijk in de smiezen: de X3 30e rekent op de assistentie van een setje batterijen. De koffervloer ligt namelijk een paar centimeter hoger dan gewoonlijk, netjes afgewerkt door een chromen randje, waardoor het bagagevolume met 100 liter is afgenomen. De conversie wordt verder verraden door een minder elegante hobbel aan de rechtse wielkastbekleding die de aansluitingsfiche van het batterijenpack verbergt. We zien het bij meerdere plug-ins, zelfs die van naam en faam: dat elektrificeren verloopt vaak nog altijd met het gevoel alsof het om een achterafoplossing gaat.

Nochtans was de X3 erop voorbereid. Hij is namelijk een voorname pion in de elektrische strategie van BMW. Na de specifiek ontwikkelde modellen van het submerk i zal de middelgrote SUV immers het eerste bestaande model van de groep worden waarvan een volledig elektrische versie wordt afgeleid: de iX3, verwacht voor later op het jaar. Als een brugje ernaartoe lanceerde BMW deze X3 30e, een plug-inhybride dus die na de twee-eiige tweeling X1/X2 en de grotere X5 de derde ‘SAV’ van het merk wordt die onder stroom werd gezet voor een lager verbruik tot volledig emissievrije ritten. We kennen het principe ondertussen: dit is een benzine met de dorst van een zeer zuinige zelfontbrander.

  • Puik chassis
  • Rijgedrag van een grotere SUV
  • Zuinige tweeliter-benzine
  • Tussen echte en valse hybride
  • Hogere richel in koffer
  • Stuurgevoel in Sport-modus

In dit artikel : BMW, BMW X3

Journalist AutoGids/ AutoWereld