Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW Z4 sDrive 35is

Nieuwe kleurtjes en materialen komen een specimen opfrissen dat absoluut beschermd moet worden: de BMW Z4 en zijn unieke 3.0 van 340 pk - 's werelds beste benzinezespitter...

Prijs
NB

In de huidige crisissfeer is het niet vanzelfsprekend om jezelf te vertonen in een standingvolle coupé-roadster. Je hebt de indruk in de schelp van een reuzenoester te surfen op de problemen van de hele wereld, opgesloten in je bevoorrechte cocon. Roadsters, een soort die nieuw leven werd ingeblazen in de jaren negentig - alles bij elkaar een onbekommerde periode - suggereren te veel wat we niet meer willen doen op de weg: ons amuseren. De voorbije twintig jaar zijn de gelegenheden om er in het verkeer echt van te kunnen genieten nog zeldzamer geworden. Desondanks kunnen we dromen en deze autosoort koesteren in afwachting van betere tijden, niet? Op dit moment rust ze op haar lauweren, maar het minste is goed om ons aan haar bestaan te herinneren.

Dat alles maar om te zeggen dat we, na te hebben gereden met de Z4 uitgerust met de beste zescilinder op benzine ter wereld, gezworen hebben om alleen daaraan een heel artikel te wijden. Omdat het gaat om een uniek aanbod binnen het BMW-gamma: het is het laatste model met de drie liter grote Twin Power-turbo van 340 pk, een motor die zelfs de M3 niet meer heeft. Het gaat hier om de laatste parel, die het waard is dat we er tijd en passie aan besteden. Vooral als het is om er met volle teugen van te genieten omringd door het nieuwe interieurthemapakket Design Pure Traction (met inzetstukken van stof met metaallook en kleine accenten van zwarte pianolak) en het Kansasleder, dat je kunt combineren met drie nieuwe koetswerkkleuren: twee soorten grijs (Mineralgrau of Glaciersilber) en natuurlijk het erg fotogenieke Valencia Orange.

Veel substantieels heeft deze facelift van de BMW Z4 niet om het lijf, maar alle redenen zijn goed om dit model nog eens onder de aandacht te brengen. Zeker met de 340 sterke zes-in-lijn van de 35si onder de kap is dit een echt pareltje. Akkoord, de uitstraling van een Porsche Boxster heeft de BMW misschien niet, maar - eerlijk is eerlijk - dat is volkomen onterecht.

U kunt de Eerste Test van de BMW Z4 nalezen in AutoGids 875 van 15/5/2013.

In dit artikel : BMW, BMW Z4

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars