Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Dacia Dokker

Met de Dokker biedt Dacia binnenkort een veelzijdige bestelbreak aan, met een verrassend ruim interieur als troef, maar ook - zoals altijd bij het Roemeense merk - een onklopbaar prijskaartje.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Net als alle andere Dacia-modellen doet ook de Dokker aan recuperatie. Zo neemt de Dokker 80 procent van de elementen van de Lodgy over, wat betekent dat hij gebruikmaakt van het nieuwe M0- platform. Dat is afgeleid van het B-platform van de Renault Clio II, maar sterk aangepast voor- en achteraan, vooral om de veiligheid te verbeteren. Het vooruitzicht dat deze bestelbreak vaak beladen zal rondrijden, heeft de ontwerpers er bovendien toe aangezet om een beroep te doen op dezelfde wieltreinen als voor de eenvolumer.

Het laadvermogen van de personenwagenversie schommelt tussen 800 en 3.000 liter. Wat een verhuiswagen... Het enige minpuntje is dat de Dokker twee klapdeurtjes verkiest om toegang te verschaffen tot de koffer in plaats van een achterklep. Gelukkig staan er achteruitrijsensoren op de optielijst. Het echt goede nieuws is echter dat het interieur niet alleen ruim is, maar ook gepaard gaat met een eenvoudige en erg efficiënte moduleerbaarheid. Tijdens het rijden weet de Dokker te verleiden, tenminste de 90 pk-variant, die voldoende in huis heeft om hem op alle soorten reliëf voort te bewegen. Deze viercilinder is niet alleen soepel en verrassend gewillig bij lage toeren, maar komt ook relatief stil en trillingvrij uit de hoek.

Net als de Duster en de Lodgy is ook de Dokker een uitgekiend product. Hij is opmerkelijk ruim en praktisch, vrij goed afgewerkt en met de 1,5 liter grote dCi 90 goed gemotoriseerd, terwijl hij exact dezelfde diensten bewijst als veel duurdere rivaliserende bestelbreaks. Gezinnen die hadden gehoopt er nog mee op vakantie te kunnen gaan, zullen echter moeten wachten tot volgend jaar, want de marktlancering is pas voorzien voor eind dit jaar. De prijzen zullen in de loop van de komende weken bekendgemaakt worden.

U kunt de Eerste Test van de Dacia Dokker nalezen in AutoGids 854 van 25/7/2012.

In dit artikel : Dacia, Dacia Dokker

Geschreven door op

De concurrenten