Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Jeep Compass 4xe : Veelzijdiger

De Compass 4xe deelt zijn plug-inhybride aandrijfgeheel met de gelijknamige Renegade, maar met zijn grotere formaat en zijn langere wielbasis komt hij wat veelzijdiger voor de dag dan zijn kleine broer.

43.300 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

In afwachting van de elektrificering van de rest van zijn gamma – binnen enkele maanden volgt als eerste de Wrangler 4xe – lanceert Jeep tegelijk met de Renegade 4xe ook de plug-inhybrideversie van de Compass. Terwijl de plug-inhybride Wrangler zal gebruikmaken van een andere aandrijflijn (met een tweeliter op benzine, goed voor een gecumuleerd vermogen en koppel van 375 pk en 637 Nm), doet de Compass een beroep op dezelfde technische basis als de Renegade. Met ook hier een batterij van 11,4 kWh, die aan een laadpunt van 7,4 kW in zowat 100 minuten opgeladen kan worden.

Dat beide SUV’s dezelfde PHEV-techniek delen, is niet onlogisch, want ze staan op hetzelfde platform, zij het dan met een verlengde wielbasis in het geval van de Compass, waardoor die logischerwijs meer interieurruimte biedt. En net als bij de Renegade moet de Compass 4xe 20 liter aan laadvolume inleveren ten opzichte van de klassieke versies, al blijft er in dit geval nog 420 liter over. Overigens neemt ook de Compass het infotainmentsysteem Uconnect 4 met alle bijbehorende functies in gebruik, en werd het aanbod aan rijhulpsystemen uitgebreid met onder andere een slaperigheidsdetectie.

  • Fiscaal interessant
  • Stabiel weggedrag
  • Gevrijwaarde interieur- en kofferruimte
  • Hoge prijs
  • Schokjes bij dynamische rijstijl
  • Motorgeluid onder belasting

In dit artikel : Jeep, Jeep Compass