Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Maserati GranCabrio Sport

Twee jaar na de GranCabrio maakt de GranCabrio Sport zijn opwachting. Een hele reeks van kleine wijzigingen moeten allemaal samen de open vierzitter meer credibiliteit verschaffen.

Prijs
NB

U moet begrijpen dat de GranCabrio Sport geen update is van de GranCabrio; hij komt het aanbod verrijken, maar vervangt die laatste niet. Als er al zaken werden bijgewerkt, gaat het om detailverbeteringen. In willekeurige volgorde vermelden we de deflectoren onderaan in de voorbumper, de zijschorten, het zwarte radiatorrooster, de donkere koplampen, de rode latjes in de drietand op de snuit, de zwarte ovale uitlaten en, last but not least, de nieuwe kleur Rosso Trionfale. Binnenin onderscheidt de Sport zich door zijn pedalen van geperforeerd aluminium. Ten slotte werden de van koolstofvezel vervaardigde schakellepels verlengd, zodat ze makkelijker te bedienen zijn.

De V8 werd aangepast voor de Sport: de interne wrijving werd verminderd, evenals de hydraulische weerstand van zijn smeercircuit (met droog carter). Die maatregelen doen hem 10 pk winnen, waardoor hij nu 450 pk bij 7.000 o/m ontwikkelt, maar maken hem vooral 20 Nm sterker, wat het maximumkoppel op 510 Nm bij 4.750 o/m brengt. Nog een voordeel is dat zijn gemengde normverbruik met zes procent daalt (tot 14,5 l/100 km). De belangrijkste vooruitgang komt echter van de automaat MC-AutoShift (een uitstekende ZF 6HP28). Terugschakelen gaat nog altijd gepaard met tussengas, wat des te opwindender is vanwege de grotere resonantie in het Sportprogramma. De ZF van onze Maserati GranCabrio Sport introduceert een launch control-modus.

Van de GranCabrio Sport onthouden we vooral dat hij ons meer in vervoering brengt en dat het weggedrag - dankzij de wijzigingen aan de ophanging - coherenter werd, al mist het remsysteem nog die initiële bijtkracht die nodig is om laat in de ankers te kunnen gaan. Niettemin is een GranCabrio, al is het dan een Sport, ook gemaakt om met zijn vieren met het hoofd in de wolken te flaneren...

U kunt de Eerste Test van de Maserati GranCabrio Sport nalezen in AutoGids 830 van 17/8/2011.

In dit artikel : Maserati, Maserati GranCabrio

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker