Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2019 - alle nieuwigheden

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes-AMG CLS 53 : Hybride gedonder

Met de CLS 35 trekt AMG een nieuw register open en zet het zijn eerste stappen in de richting van hybride toepassingen. Daarmee is dit een wat mildere variant in afwachting van het grove AMG-geschut.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het zijn geen gemakkelijke tijden voor het marketingdepartement van Mercedes-AMG. Enerzijds kan ook AMG zich niet veroorloven om de hybridetrein te missen, want de meerwaarde van die technologie op het vlak van uitstoot, maar ook van prestaties is zonneklaar. Anderzijds kan AMG onmogelijk zijn diehardfans teleurstellen die verslaafd zijn aan het gedonder van de V8. Hoe stel je beide tevreden? Het eerste antwoord komt van de CLS 53, die een nieuwe naam introduceert binnen het AMG-gamma. Dezelfde motor zal trouwens ook zijn weg vinden naar de E-Klasse Coupé en Cabrio.

De CLS 53 blijft bewust een stukje braver dan de toekomstige GT4. Hij neemt de zescilinder-in-lijn over van de CLS 450, waaraan hij een elektrische compressor toevoegt. Daardoor klimt het vermogen naar 435 pk en 520 Nm. Op papier is de winst niet zo indrukwekkend, maar in de praktijk voelt de CLS 53 een stuk enthousiaster aan. Niet alleen reageert hij onmiddellijk op het gaspedaal, hij trekt ook een stuk feller en klinkt zelfs enkele decibels luider, zonder dat het echter ooit storend wordt. Ook de negentrapsautomaat (hier omgedoopt tot TCT) is sneller gemaakt en heeft een echte manuele schakelmodus. Deze bak is weliswaar niet zo brutaal en efficiënt als de MCT met dubbele koppeling, maar past perfect bij het karakter van de CLS 53, die het allemaal nog enigszins beschaafd wil houden.

Geschreven door op