Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

29 en 30 september 2018 - Ontdek en/of test meer dan 40 SUV-modellen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes-AMG GT R : Bruut geweld

Met zijn agressieve neus en grote achterspoiler steekt de Mercedes-AMG GT R zijn ambities niet onder stoelen of banken. Zelfs zijn carrosseriekleur spreekt boekdelen. De Groene Hel, weet u wel?

170.247 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

De naam ‘Groene Hel’ verwijst in autocontexten naar een plaats in het Duitse Eifelgebergte. Over een lengte van zowat 20 kilometer vormen 176 bochten een kronkelparcours dat beter bekend is als de Nordschleife, het oude gedeelte van het Nürburgring-circuit. Een meer veeleisend parcours om een auto af te stellen is niet denkbaar. Aan de bochten komt geen einde, er zijn talloze hoogteverschillen te overwinnen, vaak moet er zwaar in de ankers worden gegaan en snelle bochten wisselen af met trage… Enkel een fijn afgestelde auto in handen van een al even begaafde bestuurder is hier in staat om een scherpe rondetijd neer te zetten. Wanneer we u nu verklappen dat de Mercedes-AMG GT R zowat uitsluitend op die Nordschleife is ontwikkeld, dan begrijpt u allicht al zo’n beetje waar Mercedes met deze variant naartoe wil?

  • Erg alerte en expressieve motor
  • Erg ver doorgedreven dynamiek
  • Geschikt voor circuitgebruik
  • Supercar met authentieke sensaties
  • Look, geluid, sfeer
  • Venijnig weggedrag, vaak delicate trekkracht
  • Erg rudimentair ophangingscomfort
  • Ergonomie kuipstoelen
  • Erg beperkt zicht rondom

Geschreven door op