Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes E-Klasse Cabriolet

Mercedes wakkert het lentegevoel aan met de lancering van de E-Klasse Cabriolet. Dankzij enkele slimme vondsten blijft deze vierzitter bij alle weersomstandigheden geschikt voor open rijden.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De E-Klasse Cabriolet is de enige vierzitscabrio in het merkgamma. Hij verrast met een slimme technische vondst, die rijden in de open lucht nog comfortabeler moet maken: de Aircap. Het Aircap-systeem bestaat uit een uitklapbare spoiler in de bovenste rand van de voorruitstijl gecombineerd met een klein, elektrisch in de hoogte verstelbaar windnet achter de achterste hoofdsteunen. Met een druk op een knop (die enigszins onhandig onder een klepje ter hoogte van je elleboog verscholen zit) schuift de voorruitspoiler omhoog en verheft het netje achterin zich een centimeter of 15, waarna de turbulenties in het interieur plots stevig verminderen. Beter nog: hoe harder je rijdt, hoe efficiënter het systeem werkt en hoe minder tocht je voelt. Echte nadelen heeft het systeem niet, tenzij dan dat het erg mooie lijnenspel van de E Cabriolet fors wordt ontsierd door de spoiler boven de voorruit.

Wij konden testrijden met de twee V6-versies (benzine en diesel) en de minst krachtige viercilinderdiesel. Eerlijk gezegd is die laatste met zijn koppel van 400 Nm krachtig genoeg voor de rustige rijstijl die je je in een cabriolet vanzelf eigen maakt. Hoe dan ook, geen van deze motoren leek een beproeving te vormen voor de koetswerkstijfheid van de grote en zware vierzitscabrio, want slechts zelden voelden we trillingen in de stuurkolom en het weggedrag bleef ook bij een dynamische rijstijl aangenaam precies. Maar de wegen die Mercedes had gekozen voor deze presentatie, verkeerden dan ook in een perfecte staat. Het pokdalige Belgische wegennet zou wel eens een veel strengere scherprechter kunnen zijn, maar in afwachting van een gedetailleerde wegtest op eigen bodem liet de E-Klasse Cabriolet bij ons alvast een erg positieve eerste indruk na.

De nieuwe Mercedes E-Klasse Cabriolet is een klasse apart. Hij is met veel zin voor detail ontwikkeld en onderscheidt zich door zijn ingenieuze Aircap. Helaas speelt hij ook qua prijs in een aparte categorie: hij is liefst 7.000 euro duurder dan een Audi A5 Cabriolet met gelijkwaardige motor...

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!