Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Mercedes R-Klasse

Herwerkte dieselmotoren en een neus die stevig werd aangepakt om te voldoen aan Mercedes' jongste stijlcanons: meer was niet nodig om de rimpeltjes van de R-Klasse weg te werken.

Prijs
NB

De R-Klasse is in de eerste plaats een auto die is ontwikkeld om tot zeven passagiers te vervoeren. Dankzij zijn moduleerbaarheid met afzonderlijke stoelen biedt hij meerdere interieurconfiguraties in één. Net zoals een eenvolumer, zonder er werkelijk een te zijn, dankzij zijn lage en elegante silhouet...

Onderhuids werd de zeventrapsautomaat nog verbeterd en zijn de V6- en V8-benzinemotoren linea recta overgenomen, terwijl het V6-dieselgamma de primeur heeft op de nieuwe topversie van de 350 CDI 4Matic. Die levert voortaan 265 pk (in plaats van 224 pk) en 620 Nm (een verbetering van liefst 110 Nm) en verbruikt 0,8 l/100 km minder. Naast de 350 Bluetec (211 pk), die dankzij het AdBlue-uitlaatgasreinigingssysteem al voldoet aan de Euro 6-normen, staan de twee andere varianten (350 CDI met 265 pk en 300 CDI BlueEfficiency met 190 pk) die voortaan Euro 5-conform zijn.

Het is onnodig een goed concept ingrijpend te gaan veranderen. Vooral omdat Mercedes' hoge kwaliteitsstandaard al bereikt was in de vorige R. Vandaar dat de facelift beperkt blijft tot een frisse neus, een opgewaardeerde uitrusting en bijgewerkte aandrijfgehelen. Daarmee moet deze R-Klasse zijn unieke nichestatuut moeiteloos kunnen vasthouden.

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars