Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Toyota Auris Touring Sports

Nadat Toyota vakkundig de eigen ruiten had ingegooid door van de vorige Auris geen breakversie meer aan te bieden, zetten de Japanners nu die fout recht, met de komst van de Touring Sports.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Om deze break met 530 liter stouwruimte te creëren (1.658 liter met de achterbank neergeklapt) hebben de Japanners meer gedaan dan enkel het koetswerk met 285 millimeter verlengd. Over de kofferruimte is ook goed nagedacht. Zo ligt de laadvloer keurig in het verlengde van de achterbumper en ook wanneer je de achterbank neerklapt, sluit het vrijgekomen vlak mooi aan op de rest van de kofferbodem. Die bank neerklappen is kinderlijk eenvoudig: via kleine hendels in de kofferruimte ('Easy Flat') wordt de rugleuning ontgrendeld, die dankzij een veer vanzelf naar voren valt.

Omdat de hybride versie in de berline duidelijk de verkooptopper is - ze is goed voor 45 procent van de omzet in Europa en in België is dat zelfs 50 procent - is die essentieel voor het succes van de Touring Sports. Daarom is het goed nieuws dat Toyota erin is geslaagd om alle elektrische componenten van het hybride systeem in de auto te proppen zonder de kofferruimte aan te tasten. Deze versie weet nog steeds mooie prestaties met een laag verbruik te combineren. Zoals bij de berline is de sturing van het hybride aandrijfgeheel herwerkt om het 'koffiemoleneffect' onder belasting te beperken. Een klein minpuntje is dat het stuur in deze variant nauwelijks enige feedback biedt - nuttige informatie voor wie van plan zou zijn om een Auris te kopen om er dynamisch mee te gaan rijden.

De breakversie is de koetswerkvariant die de Auris veel te lang heeft moeten missen. Hij wordt met open armen verwelkomd, zeker omdat hij een slimme koffer heeft, prat gaat op een mooi motorenpalet - mét hybride optie - en een degelijk rijgedrag vertoont.

U kunt de Eerste Test van de Toyota Auris Touring Sports nalezen in AutoGids 880 van 24/7/2013.

In dit artikel : Toyota, Toyota Auris

Geschreven door op

De concurrenten