Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen Passat 2.0 Blue TDI

Geschreven door Bert Troubleyn op

Met de Passat bluetdi treedt Volkswagen pal in de voetsporen van het Bluetec-programma van Mercedes. Beide willen de uitstoot van stikstofoxides (nox) terugdringen. Welkom in 2014...

Volkswagen Passat 2.0 Blue TDI #1
Prijs
NB

Technisch is de Blue TDI zeker geslaagd, want hij neutraliseert meer dan tachtig procent van de schadelijke gassen. Ecologisch rijden blijft wel duur. Om over de groenste Passat te beschikken moet je namelijk 1.200 of 1.550 euro extra veil hebben (voor respectievelijk berline en Variant). Maar deze bluetdi heeft wel een meerwaarde: stikstofoxides beperken de vasthechting van zuurstof op de hemoglobine in het bloed, verzwakken het slijmvlies van de longen, vooral bij kinderen, en dragen bij tot de verzuring van de bodem, doordat ze in de lucht worden omgezet in salpeterzuur. Te vermijden dus...

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Passat

Tests

Onze tests

De concurrenten