Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro

Met de A7 Sportback heeft Audi alweer een niche gevonden die het nog niet eerder had verkend: dat van de grote luxeberline met coupéallures. De ambities zijn, zoals gebruikelijk, torenhoog.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.23/20

Overzicht :

Audi lijkt de gave van de bijbelse koning Midas te bezitten: om het even welk segment waarin de Duitsers een model lanceren, het wordt altijd een succesverhaal. Het merk blijft daarom steeds nieuwe niches aanboren om zijn klantenbestand en omzet verder uit te breiden in zijn ongebreidelde zucht naar wereldheerschappij. Na de veelzijdige stadsauto A1, waarvan de productie nu al, nauwelijks enkele weken na de marktintroductie, is opgekrikt om aan de enorme vraag te kunnen voldoen, komt de A7 Sportback, een erg grote, luxueuze vijfdeurscoupé die qua afmetingen en qua prijs het gat tussen de berlines A6 en A8 komt opvullen.

De A7 Sportback is niet veel kleiner dan Audi’s topmodel, de A8: hij is 4,97 meter lang, liefst 1,91 meter breed, maar wel slechts 1,42 meter hoog. In tegenstelling tot bij de limousine is de basisstructuur hier niet uit een aluminium spaceframe opgetrokken, hoewel erg veel lichtmetaal is toegepast. De A7 deelt zijn basis met de toekomstige opvolger van de A6, die zelf een beroep doet op Audi’s nieuwe architectuur waarbij de vooras verder naar voren is geplaatst om meer gewicht binnen de wielbasis te proppen en zo de natuurlijke onderstuurneiging te reduceren.

Toch zit er ook veel A8 in de nieuweling, en dan vooral in de enorme hoeveelheid luxeopties die de A7 aanbiedt. Zo kan hij worden besteld met een ophanging met adaptieve luchtveren, multicontourstoelen met verwarming, ventilatie en massagefunctie, een actieve spoorassistent, dodehoeksensoren of een actieve snelheidsregelaar met afstandsbewaring die tot stilstand werkt. Of wat dacht u van de parkeerassistent, die de A7 volautomatisch een parkeerplaats in laveert en die zo precies werkt dat een parkeervak met slechts 30 centimeter ruimte aan weerszijden van de auto volstaat voor de computer? Ook het feit dat zaken zoals een automatische airco met vier zones, bixenonlampen of een elektrische kofferklep standaard zijn, geven Audi’s jongste luxeallures.



  • Dynamisch en efficiënt weggedrag
  • Algemeen rijcomfort, geluiddemping
  • Romige en performante motor
  • Grote koffer, gemakkelijke instap
  • Hoog actieveveiligheidsniveau
  • Bouw- en afwerkingskwaliteit
  • Moeilijk in te schatten koetswerk
  • Verhouding buitenafmetingen-binnenruimte
  • Matig zicht rondom
  • Wat parasietgeluiden rond B-stijlen
  • Uitrustingshiaten, dure opties
  • Kleine standaardbrandstoftank (65 liter)

In dit artikel : Audi, Audi A7

Geschreven door op