Lamborghini Gallardo 5.2 V10 LP560-4
Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Voor het ontwikkelen van de Continental GT zijn de Bentley-ingenieurs dus meer dan eens gaan vissen in de VW Phaetonvijver. Zo namen ze niet alleen de krachtbron over, maar ook de hele lay-out van het onderstel, vierwielaandrijving incluis. Op een zowat 14 centimeter ingekorte wielbasis werden dezelfde onderstelelementen overgenomen, pneumatische ophanging
met gestuurde schokdemping inbegrepen. Om een compacte,
gebaldere vorm met een goede gewichtsverdeling te bekomen, werden de overhangen voor- en achteraan ook gereduceerd, maar de technische grondvorm maakt dat de motor van deze Continental GT niet op de klassieke manier achter de vooras zit, maar half ervoor, met daarachter de zestrapsautomaat, die de vier wielen aandrijft via een centraal Torsen-differentieel en open
differentiëlen voor- en achteraan.
In dit artikel : Bentley, Bentley Continental GT