Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Bentley Continental GT

Geschreven door Bert Troubleyn op

Na vele decennia van Rolls-Royce-klonen is Bentley er met de hulp van VW in geslaagd om nog eens een volledig nieuw model te ontwikkelen: de Continental GT.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

Voor het ontwikkelen van de Continental GT zijn de Bentley-ingenieurs dus meer dan eens gaan vissen in de VW Phaetonvijver. Zo namen ze niet alleen de krachtbron over, maar ook de hele lay-out van het onderstel, vierwielaandrijving incluis. Op een zowat 14 centimeter ingekorte wielbasis werden dezelfde onderstelelementen overgenomen, pneumatische ophanging
met gestuurde schokdemping inbegrepen. Om een compacte,
gebaldere vorm met een goede gewichtsverdeling te bekomen, werden de overhangen voor- en achteraan ook gereduceerd, maar de technische grondvorm maakt dat de motor van deze Continental GT niet op de klassieke manier achter de vooras zit, maar half ervoor, met daarachter de zestrapsautomaat, die de vier wielen aandrijft via een centraal Torsen-differentieel en open
differentiëlen voor- en achteraan.

In dit artikel : Bentley, Bentley Continental GT

Tests

Onze tests

De concurrenten

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars