Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW 320 Si

Geschreven door Bert Troubleyn op

Wat zet een constructeur aan tot dure motoraanpassingen voor slechts 2.600 auto's? Een WTCC-competitiereglement. Resultaat is een BMW 320si die herinnert aan weleer...

BMW 320 Si #1
Prijs
NB
  • Score redactie /20

Met enige goede wil zou je in deze 320si een hedendaagse M3 van de eerste generatie kunnen zien. Het is jammer dat BMW een dergelijke "junior"-uitvoering niet permanent in zijn aanbod opneemt: niet iedereen wil of kan haast het dubbele uitgeven voor een M3 (en die zal in de nieuwe versie met V8-motor nog wel een stuk duurder worden). Met deze bescheiden sportauto kun je ook plezier beleven, zonder dat daarbij de stenen uit de grond worden geaccelereerd, maar ook zonder dat je je blauw moet (af)betalen. Het is zo'n beetje als de WTCC-wedstrijden zelf: geen ongelooflijke acceleraties dankzij monstervermogens, wel precisiewerk en stuurmanskunst bepalen het resultaat. Dat is met de straatversie 320si niet anders.

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Tests

Onze tests

De concurrenten