Hyundai i40 1.7 CRDi 136 Executive
Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De historische architectuur van de 3-Reeks (de motor overlangs voorin, aandrijving op de achterwielen) is vanzelfsprekend behouden gebleven voor deze zesde generatie. Alle koetswerkonderdelen zijn nieuw, maar de basis van het onderstel is bekend. Aan weerszijden van de met 5 centimeter verlengde wielbasis vinden we het ophangingsschema van de 3-Reeks 'E90': aluminium McPherson-veerpoten met dubbel scharnierpunt vooraan en een meerarmige as achteraan. De wielen staan echter wel verder uit elkaar, want ook de spoorbreedtes werden vergroot (de voorste met 4 en de achterste met 5 centimeter). Als je een vergelijkbare versie neemt, is de nieuwe 3-Reeks bovendien iets lichter dan zijn voorganger, met name dankzij meer gebruik van staalsoorten met hoge en erg hoge elastische weerstand (zodat dunner staal kon worden gebruikt) en dankzij nieuwe assemblagetechnieken voor de structuur (middenstijlen die warmgeperst worden). Dat belooft dus veel goeds voor het dynamische weggedrag.
In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks