Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW M3 CSL

Geschreven door Bert Troubleyn op

De BMW M3is een ronduit formidabele sportwagen, die jammer genoeg meer dan anderhalve ton weegt. Vandaar de komst van deze lichtere en krachtigere CSL.

De M3 CSL, die door zijn constructie volgens racerecept heel exclusief is, valt duurder uit dan een basis-Porsche 911, die hem nochtans een poepje laat ruiken... zeker inzake remmen. Maar toch is dit een dijk van een BMW! En wat voor een muziek produceert dit pronkstuk van een motor, zoals enkel Honda (maar dan minder koppelrijk) en Ferrari die ook weten te bouwen. Door ruim meer dan 100 pk/l te bieden zit hij precies tussen de flat-six van de Porsche 911 GT3 en die van de 911 Turbo in. Van deze relatief discrete, maar niet hypocriete M3 CSL zullen ons vooral de eerste indrukken bijblijven: die van een motor met drie gezichten. Innemend, maar al veelzeggend stationair; zo verbijsterend vanaf 4.000 o/m dat je niet kan vermoeden wat het vervolg inhoudt: een ongelooflijke explosie, die je maar blijft vooruitduwen, tot je het landschap achter je lijkt te laten. Onvergetelijk.

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Tests

Onze tests