Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Dacia Dokker 1.5 dCi 90

In het zog van de Lodgy komt de Dokker het Dacia-gamma uitbreiden. De Frans-Roemeense lowcostconstructeur lijkt vastberaden om voorsprong te nemen op een concurrentie... die nog niet bestaat.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.40/20

Overzicht :

Naast de 'recuperatie' van onderdelen van oudere Renault-modellen proberen de merkverantwoordelijken te besparen door voor de verschillende modellen zoveel mogelijk gemeenschappelijke onderdelen te gebruiken. Zo neemt de Dokker het platform van de Lodgy ongewijzigd over. Dat betekent dat hij een beroep doet op de nieuwe M0-structuur (die is afgeleid van het B-platform van de Renault Clio II), waarvan het voorste en achterste hulponderstel werden herbekeken om bij een aanrijding de schokken beter op te vangen. Het wil ook zeggen dat hij rust op de versterkte McPherson-voortrein van de Logan MCV en de vervormbare achteras van de Renault Kangoo.
Alles bij elkaar delen Dacia's eenvolumer en bestelbreak maar liefst tachtig procent van hun onderdelen. Het motoraanbod komt echter slechts gedeeltelijk overeen met dat van de Lodgy. De Dokker moet het in België stellen met de 1.6-benzinemotor van 85 pk en de beproefde 1.5 dCi met 75 of 90 pk. De kleine drukgevoede 1.2 TCe, die nochtans verkrijgbaar is in andere landen, wordt hem bij ons dus ontzegd. Merkwaardig...

  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Opmerkelijk laadvolume
  • Fabricagekwaliteit t.o.v. vroegere Dacia's
  • Soepele en zuinige motor
  • Actuele uitrusting?Prijsbeleid zonder weerga
  • Afwerkingsdetails interieur
  • Basic ogende MediaNav-interface
  • Totaal gebrek aan zachte materialen
  • Stuurbekrachtiging niet snelheidsafhankelijk
  • Wat droge achterophanging
  • Zicht achteruit (klapdeurtjes)

In dit artikel : Dacia, Dacia Dokker

Geschreven door op