Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Ford Ka+ 1.2 70 : Als de rede spreekt

Een Ka met een '+' in zijn naam? Die duidt aan dat deze derde generatie maar liefst 30 centimeter langer is dan de vorige, en tegelijkertijd ook veel rationeler. Een radicale stijlbreuk waarmee Ford een praktisch denkend publiek hoopt aan te trekken.

Prijs
NB
  • Score redactie 13.10 /20

Overzicht :

Na twee generaties maakt de Ka plaats voor de Ka+, die 30 centimeter langer is en daardoor amper 4 centimeter korter is dan de huidige Fiesta. Ford laat zo het segment van de kleine stadswagens links liggen, waar de Ka het moest opnemen tegen concurrenten als de Fiat 500, de Renault Twingo, de Kia Picanto en de Hyundai i10, om zijn pijlen te richten op het lucratievere segment van de veelzijdige stadsauto’s. Net als zijn voorganger blijft de Ka+ het instapmodel van Ford, maar door meer polyvalentie wordt hij aantrekkelijker dan voorheen.

De nieuwe Ka+ moet het hebben van zijn verhouding prijs-binnenruimte en prijs-uitrusting, zonder te pretenderen dat hij even dynamisch rijdt als een Fiesta – van kannibalisme binnen het gamma mocht geen sprake zijn. Een Ka+ kost afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau 10.200 tot 11.825 euro (Essential of Ultimate), waarbij meteen ook het vermogen van de atmosferische 1.2-benzinemotor varieert (70 of 85 pk). Daarmee is deze Ford een interessant aanbod voor wie op zoek is naar een auto voor weinig geld, zonder dat hij het daarom meteen in het lowcostsegment gaat zoeken – daar hebben andere spelers het tenslotte al voor het zeggen.

  • Soepele en verbazend gewillige mtoor
  • Perfect schakelende versnellingsbak
  • Optimale verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Gezonde en veilige wegligging
  • Talrijke opbergvakjes
  • Stuur enkel in de hoogte te verstellen
  • Dorstige motor buiten de stad
  • Weinig indelingsmogelijkheden binnenruimte
  • Koffer enkel via sleutel te ontgrendelen
  • Wat stugge achtertrein

In dit artikel : Ford, Ford Ka , Ford Ka+

NIEUWSBRIEF

Verkoop uw auto vandaag