Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Hyundai i10

De Hyundai i10 is technisch sterk gebaseerd op de Kia Picanto. Omdat hij echter de minivolumer Atos moet opvolgen, krijgt hij een meer uitgesproken eenvolumerlijn.

De i10 volgt dus de Atos op, maar is daar technisch niet meer mee verwant. Hij staat zoals gezegd immers op het platform van de Picanto van dochtermerk Kia. Toch werd die basis niet klakkeloos overgenomen, want de Hyundai is liefst 6 centimeter hoger. Verder doen beide Koreanen wel een beroep op dezelfde onderstelprincipes (McPherson-veerpoten op een hulpframe vooraan en een torsieas achteraan), maar zijn de afstellingen verschillend. Hyundai stelt twee motoren voor: een 1.1i op benzine, die naar keuze gekoppeld wordt aan een manuele of automatische versnellingsbak. Daarnaast is er ook de 1.1 CRDi. Later dit jaar komt er ook nog een 1.2 van 75 pk.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i10

Tests

Onze tests