Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 22350 - 23650€ | 108 - 109 g/km (WLTP) |
Benzine | 17700 - 23250€ | 116 - 131 g/km (WLTP) |
Hybride benzine | 24650 - 25950€ | 95 - 102 g/km (WLTP) |
Renault Clio
Voor de in 2019 gelanceerde vijfde generatie van de Clio koos Renault uiterlijk voor de weg van de zachte evolutie – wie niet beter weet, zou kunnen denken dat het om een facelift gaat. Inzake binnenruimte is de Clio geen hoogvlieger in dit segment: de beenruimte achterin is redelijk, maar zeker niet uitzonderlijk. De koffer heeft een meer dan behoorlijk volume van 318 liter, maar kampt met een vrij hoge laaddrempel. Het interieur telt een heleboel handige bergvakken, goed voor een totaal volume van 26 liter. De gebruikte materialen getuigen van kwaliteit, en op de zichtbare plaatsen voelt alles aangenaam zacht aan. De bestuurder kijkt uit op een verleidelijk en overzichtelijk dahsboard, dat ‘Smart Cockpit’ heet en gekenmerkt wordt door een groot aanraakscherm op de middenconsole en digitale instrumenten. Een sterk punt van de Clio blijft zijn voorbeeldige compromis tussen comfort en rijdynamiek, mede dankzij een snedig aanvoelende stuurinrichting, die echter weinig feedback geeft. Opvallend is de hoogstaande geluiddemping. Het motorpalet telt twee benzines, een diesel én een zelfladende hybride, die ondanks zijn 140 pk vooral goed tot zijn recht komt in de stad en bij een kalme rijstijl. Visueel leunt de actuele Clio heel dicht aan bij zijn voorganger, maar qua kwaliteitsindruk en technologie is hij zeker in gunstige zin geëvolueerd. Bovendien blijft hij een van de prettiger rijdende auto’s in dit segment. Alleen blinkt hij voor een auto van net iets meer dan 4 meter nog altijd niet uit qua binnenruimte.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.