Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Jaguar X-Type Estate 2.0D & 3.0 V6

Geschreven door Bert Troubleyn op

Vandaag een Jaguar kopen betekent niet noodzakelijk meer dat je in een limousine, grote coupé of cabrio rijdt. Met de X-Type Estate kan je nu de weg op in een break.

Hoe kan een Jaguar nog beter worden? Door tegelijkertijd wat minder aanstellerig te zijn en anderzijds zonder morren ontelbare kilometers te verorberen zonder dat de oren ervan beginnen te tuiten, met alle praktische aspecten van een diesel
en een break. Tegelijkertijd biedt de X-Type Estate ook de mogelijkheid om zich iets verder te houden van de “proletariërs van de weg” door te opteren voor een standingvolle, vierwielaangedreven V6: om in Tignes of St Anton te raken zonder sneeuwkettingen... Op die manier slaagt Jaguar er met de hulp van Ford in om zich in het segment van de compacte prestigebreaks
binnen te wurmen, zonder daarbij concessies te
doen op het gebied van smaak en met zeer weinig toegevingen op kwaliteitsvlak. De triumviraten (Audi A4, BMW 3, Mercedes C) in alle mogelijke uitvoeringen (TDI, d, CDI; Avant, Touring, Break; Quattro, x, 4-Matic) van weleer worden nu kwartetten. Als het zo voortgaat, gaan de taxi-uitbaters nog geïnteresseerd raken. Beter dat dan opgesloten te blijven in een kringetje van sektarische nostalgici die hun passie voor de auto én zijn evolutie toch al verloren hebben.

In dit artikel : Jaguar, Jaguar X-Type

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars