Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes-Benz E 300 de : Tegen de stroom in

Terwijl geen enkele constructeur nog in dit recept lijkt te geloven, blijft Mercedes dieselbrandstof met elektronen mengen. Laten we eens kijken of de zopas bijgewerkte E 300 de het Duitse merk gelijk geeft...

65.219 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Zullen we beginnen met de opmerking dat de ‘nieuwe’ E-Klasse – zoals hij werd aangekondigd in de communicatie van de constructeur – eigenlijk helemaal niet zo nieuw is? Toegegeven, het model heeft onlangs een mooie upgrade gekregen: de lichtblokken en bumpers zijn in lijn gebracht met de stijlcodes die tegenwoordig voor de rest van het gamma gelden, terwijl ook het interieur en de technologische inhoud werden verfijnd. Maar intrinsiek hebben we nog steeds te maken met de ‘W213’ (of ‘S213’ als het gaat over de break) die in het voorjaar van 2016 werd gelanceerd.

INTERIEUR

Binnenruimte                                   15,50

Rijhouding                                       16,00

Koffervolume                                    6,00

Opbergvakken                                 16,00

Afwerking/Kwaliteitsindruk               17,00

Gemiddelde/20                           14,10

TECHNOLOGIE

Algemene ergonomie                        16,00

Kwaliteit navigatie                             17,00

Niveau connectiviteit                         16,50

Standaardveiligheidsuitrusting          15,50

Klimaatregeling                                 16,00

Gemiddelde/20                            16,20

RIJGEDRAG

Zitcomfort                                         16,50

Ophangingscomfort                          17,00

Wegligging                                        16,00

Geluiddemping                                 16,50

Samenspel motorversnellingsbak    16,00

Gemiddelde/20                            16,40

BUDGET

Basisprijs                                          13,00

Verhouding prijsuitrusting testauto   12,00

Testverbruik                                      15,00

Belastingen                                       15,00

Waarborg & uitbreidingen                 15,50

Gemiddelde/20                            14,10

Algemeen gemiddelde: 15,20

 

Conclusie

‘Veelzijdigheid’ is nog altijd het beste woord om deze Mercedes E 300 de te omschrijven. Enerzijds is hij zeer overtuigend in zijn volledig elektrische modus, om geruisloos door emissiearme zones te rijden. En tegelijkertijd is hij heel comfortabel om met 160 km/u te cruisen op de Autobahn, zonder angst dat je zonder stroom of brandstof komt te zitten. Hij is volgzaam genoeg om zich aan een gewoon stopcontact te laten opladen en ’s nachts het equivalent van 50 kilometer elektrisch rijbereik te recupereren. Maar tegelijk staat hij altijd klaar om te vertrekken voor een trip van meer dan 1.000 kilometer, zonder dat je ook maar één keer moet tanken. Om al die redenen vinden we dat Mercedes zeker niets verkeerds doet om het pad van de dieselhybridisatie te willen vervolgen. Of, om het botweg te zeggen, om een technologie te exploiteren waarvan de ontwikkeling allang betaald is. Zullen de Duitsers doorzetten? Niets is minder duidelijk. Gezien de strijd die sommige grote Europese steden momenteel voeren in de overtuiging dat zware brandstof geen plaats meer heeft in de tank van een personenauto, zou dat wel eens moeilijk kunnen worden…

Voor

  • Hoogwaardig rijcomfort
  • Aangename en soepele aandrijving
  • Interessant totaal rijbereik

Tegen

  • Minder functionele kofferruimte (batterij)
  • Moeilijk te doseren remmen
  • Reële meerwaarde ten opzichte van E 300 e?