Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes E500

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Mercedes E-Klasse oogst al van bij zijn prille geboorte succes, en dan zeker sinds de facelift in 1995. Toch heeft het nieuwe gamma nog een “locomotiefmodel” nodig. De E 500 blijkt een heuse HST te zijn.

Het nec plus ultra? Ja en neen, want een aantal dingen hadden niet op de optielijst mogen staan. De E 500 lijkt een paradoxale auto: technisch gezien verheft hij zich tot het weelderige niveau van de limousines, maar dat geldt niet voor de standaarduitrusting. Ja dus, voor het by-wire-remsysteem waarmee de nieuwe E-Klasse vanaf nu uitpakt, en voor de pneumatische actieve ophanging (een optie op de “kleinere” E's). Maar neen, voor het bandendrukcontrolesysteem, de afstandsradar, de stembediening of zelfs het keyless go-systeem, die niet standaard voorzien zijn. Probeer dat maar eens te begrijpen! Het is net alsof de E 500 op deze manier wil vermijden dat hij de S-Klasse zou overschaduwen, hoewel ze filosofisch niets met elkaar gemeen hebben. Maar wat een auto!

Tests

Onze tests