Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S : Een krachtpatser in maatpak

Overzicht :

In het kort

  • Rijdynamiek

    Met zijn 639 pk en 900 Nm is de 4.0-V8 van de GT 4-Door Coupé 63 S de krachtigste van het AMG-gamma. Ondanks een gewicht van meer dan 2 ton zijn de prestaties des duivels. De negentrapsautomaat kan bij extreem gebruik een gerobotiseerde bak met dubbele koppeling niet evenaren, maar compenseert dat met zijn zachte werking. De meesturende achterwielen maken het onderstel verbazend levendig. Algemeen gezien missen stuur en remmen echter finesse.

  • Veiligheid

    Als je ervoor wilt betalen, biedt de GT 4-Door Coupé heel het veiligheidsarsenaal dat je ervan verwacht, inclusief een systeem voor semiautonoom rijden, dat van pas komt in files. Het zicht rondom wordt gehinderd door de aflopende daklijn, maar de 360-gradencamera compenseert dat. Het ESP grijpt verfijnd in en de adaptieve ledkoplampen zijn krachtig. De achterbank telt twee Isofix-bevestigingspunten. De rijhulpsystemen zijn nog altijd volledig uitschakelbaar.

  • Comfort

    De pneumatische ophanging, die gekoppeld is aan een gestuurde schokdemping, filtert vervormingen in het wegdek perfect. De geluiddemping is van een hoog niveau en er viel ons geen enkel interieurkraakje op. Het interieur biedt comfortabel plaats aan vier of vijf inzittenden, afhankelijk van de gekozen achterbank. De ergonomie vergt enige gewenning en over het algemeen hadden er wat minder knoppen mogen zijn. De rijhouding is onberispelijk.

  • Praktische kant

    Naast een assemblage en materialen van hoge kwaliteit biedt de GT 4-Door Coupé een aangenaamen ruim interieur. Spullen kun je makkelijk opbergen in de deurpanelen, het handschoenkastje of de middenconsole. De koffer heeft een vrij hoge laaddrempel en hoewel hij vrij diep is, bedraagt het volume maar 461 liter. De achterbank kan worden neergeklapt, tenminste als je voor de vijfzits- of de First Class-configuratie kiest.

  • Connectiviteit

    Het navigatiesysteem werkt feilloos en kan rekenen op een verzorgde interface, terwijl het Burmester-hifisysteem een erg kwaliteitsvol geluid produceert. Een smartphone koppelen gebeurt vlot, via een USB-kabel of via bluetooth. Als optie (592 euro) kun je het toestel verbinden met de buitenantenne van de auto. Om je elektronische apparaten op te laden kun je achterin een 230-voltstopcontact plaatsen (145 euro). Als de auto stilstaat, kun je zelfs tv-kijken (1.197 euro).

  • Budget

    Hoewel zijn basisprijs niet buitensporig hoog is in vergelijking met zijn directe rivalen, kan het prijskaartje flink oplopen door in de optielijst te gaan snuisteren. En met zo’n gewicht is de kans groot dat een setje banden niet al te lang zal meegaan, terwijl je maar best een stevig brandstofbudget kunt uittrekken. Bij dit soort auto’s moet je bovendien rekening houden met flink wat waardeverlies. De garanties zijn de gebruikelijke bij de Duitse merken.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S : Een krachtpatser in maatpak
Conclusie / Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S : Een krachtpatser in maatpak

De GT 4-Door Coupé 63 S voldoet aan alle criteria van comfort en exclusiviteit die je op dit niveau verwacht, maar blijft evenzeer een puur AMG-product, dat je zowel met een duizelingwekkende snelheid van punt A naar punt B kan brengen als strepen op het asfalt kan trekken met zijn achterbanden. Net die persoonlijkheid met vele facetten vormt onmiskenbaar zijn voornaamste verleidingstroef. Jammer alleen dat zijn wegcontact finesse mist, en dat zijn overgewicht een beetje een domper zet op het plezier dat zijn onderstel verschaft.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

NIEUWSBRIEF