Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Seat Ibiza TDI 100 & 130

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Seat Ibiza, die in alle richtingen groeide, won ook aan maturiteit en persoonlijkheid. De Spanjaard maakt trouwens van deze facelift gebruik om zijn positie duidelijker af te lijnen binnen de VW-groep.

Met het risico de puristen voor de borst te stuiten durven we beweren dat de vorige generatie van de Seat Ibiza – en dan vooral de sportief aangeklede TDi-versie van 110 pk, die vooral in kanariegeel werd genomen – net als de Simca 1000 Rallye 1, 2 en 3 en de Renaults 8 en 12 Gordini een diepe indruk heeft nagelaten. Op deze manier probeerde Seat zijn sportieve karakter te bevestigen op een ogenblik dat het Spaanse merk de kaart van de zuinigheid trok. Met een snediger onderstel en echt wel enthousiasmerende pompinjectormotoren zou het nieuwe model liefhebbers van een dynamische rijstijl niet onberoerd mogen laten, temeer daar het verbruik van de TDI-motoren nog altijd even belachelijk laag is. Nu nog het prijsverschil met de vorige generatie verteerd krijgen.

In dit artikel : Seat, Seat Ibiza

Tests

Onze tests