Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volvo C30 1.6 D, 2.0 D, D5 & T5

Geschreven door Bert Troubleyn op

De C30 grijpt terug naar Volvo's verleden. Door het concept van de P1800 ES en de 480 nieuw leven in te blazen onderwerpt hij het imago aan een stevige verjongingskuur.

Volvo C30 1.6 D, 2.0 D, D5 & T5 #1
Prijs
NB
  • Score redactie /20

De C30, die in de sporen van de P1800 ES treedt, verschaft een nieuw elan aan het Zweedse merk. Deze Volvo, die op esthetisch vlak bijzonder geslaagd is, vormt een mooi alternatief in het segment van de luxemiddenklassers, waar hij de Alfa 147, de Audi A3 of de BMW 1-Reeks efficiënt van repliek dient. Binnen het C30-gamma zijn de 1.6D en de 2.0D de aantrekkelijkste versies, niet alleen door het rijplezier dat ze bieden (compromis comfort-rijgedrag, homogeen motorkarakter), maar ook door hun interessante verhouding prijs-uitrusting. De D5-versie, die op papier erg overtuigend lijkt, heeft ons een beetje teleurgesteld. Dat komt vooral doordat hij door zijn voorbijgestreefde vijftrapsautomaat geen aanspraak kan maken op de titel van sportdiesel. De topversie C30 T5 moet dan weer gezien worden als een snelle en comfortabele reisauto, eerder dan als een echte sportieveling. Die rol zal hopelijk vervuld kunnen worden door een toekomstige R-versie...

In dit artikel : Volvo, Volvo C30

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars