Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / Audi A4 Avant 35 TFSI: hij doet wat moet

De Audi A4 had recht op een opknapbeurt zonder al te veel opschudding. Het gaf de gelegenheid om de break uit te proberen met de instapmotor: de 2 liter-benzine van 150 pk die 35 TFSI wordt genoemd, met de S-Tronic-bak.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Wat er verandert

De update van de Audi A4 geeft hem de nieuwste trekken van het gamma. De aanpassingen zijn eerder beperkt en dienen vooral om hem een meer dynamische uitstraling te geven, bijvoorbeeld met de trapeziumvormige uitlaatpijpen. Ook moet er nu meer onderscheid zijn tussen de verschillende afwerkingsniveaus. Aan boord is het een geheel zonder frutsels, dat soms een beetje saai oogt, maar gericht is op het rijden en het multimediasysteem met zijn zwevende centrale scherm en, optioneel, de digitale ‘Virtual Cockpit’. Qua bagageruimte weet deze break 495 l aan te bieden met alle 5 zitplaatsen intact. Met de achterbank neergeklapt komt hij aan 1495 l. Er is echter geen opslagruimte voor de rolhoes noch voor het bagagenet. Je moet ze dus in de voetruimte achter de voorzetels leggen, of ze simpelweg thuis laten.

Hoe het rijdt

De 150 pk en 270 Nm van dit instapmodel zijn voldoende. De 2 liter-turbo (1984 cm³) 4-in-lijn doet wat moet. Hij beweegt zich voort zonder moeilijkheden, met een zekere discretie, zolang je het maar met kalmte wil doen. De S-Tronic met 7 versnellingen toont echter enige aarzeling om te vertrekken aan een rond punt na een langzame nadering. Ook het start/stopsysteem zorgt voor wat vertraging bij het vertrekken. Het kan dus handig zijn om de rem al wat vroeger los te laten, waardoor de motor al klaar staat voor vertrek.

Budget

Het officiële NEDC 2.0-verbruik waarmee de belastingen worden berekend ligt op 5,65 l/100 km, wat neerkomt op 131 g CO2/km. In de praktijk haalden we een gemiddelde van 7,1 l/100 km met een groot stuk snelwegkilometers. Dat is zelfs iets beter dan het normverbruik volgens de WLTP-norm (7,2 l). De prijs van het model ligt op €38.350, maar ons testmodel haalde €54.650 door de aangevinkte opties. Onder meer het Technology-pakket met Virtual Cockpit, het Business Plus-pakket, het rijhulppakket voor stadsverkeer, de automatische airco met 3 zones en de S Line-afwerking doen de prijs stijgen.

Ons verdict

Dit model is nu al meer dan 3 jaar oud. De kleine opknapbeurt van de Audi A4 heeft zijn stijl verjongd zonder zijn capaciteiten op de weg aan te tasten. Deze auto is in staat om de familie mee te nemen op weekend en tegelijk dagelijks inzetbaar te zijn voor korte of lange trajecten. Natuurlijk staat er een grens op wat de 150 paardenkrachten kunnen doen, maar die kom je gelukkig maar weinig tegen. Het is dus een comfortabele en aangename break, die bovendien zijn verbruik op kruissnelheid weet te drukken.

In dit artikel : Audi, Audi A4

Geschreven door op