Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Prestige-SUV’S : Mag het iets meer zijn?

Geschreven door op

Overzicht :

Ook de prestigemerken surfen mee op het grote succes van SUV’s. Vandaar dat ook ‘onverwachte’ spelers als Maserati in dit segment hun intrede doen. Wij plaatsten de Levante tegen twee prestigieuze rivalen: de Porsche Cayenne en de Range Rover Sport.

De jongste jaren hebben de compacte en zelfs de kleine SUV’s enorm opgang gemaakt. Velen dachten dat dit ten koste zou gaan van de fullsize modellen, maar het tegendeel is waar. Zeker in de hogere regionen van de grote SUV’s is het tegenwoordig drummen geblazen. Ook elke prestigeconstructeur wil zijn deel van deze zeer lucratieve koek. Dat is de reden waarom we in het recente verleden al de Bentley Bentayga zagen arriveren en er binnenkort zelfs een Rolls-Royce Cullinan komt. Het is ook de verklaring voor modellen als een Jaguar F-Pace of een Alfa Romeo Stelvio.

Uit dezelfde stal als die laatste komt de Maserati Levante, de eerste SUV van dit iconische merk dat deel uitmaakt van de Fiat-groep. Het doel moge duidelijk zijn: terwijl de Italiaanse autobouwer tot dusver zo’n 30.000 auto’s per jaar sleet, wil het dat aantal met de Levante gewoon verdubbelen. Om maar te zeggen hoe belangrijk deze markt is voor een dergelijke constructeur. We kozen voor de dieselversie omdat die in dit segment toch nog altijd belangrijk is, en zagen als (sportieve) prestigeconcurrenten de Porsche Cayenne – die wel op zijn laatste benen loopt – en de Range Rover Sport.