Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / 5 Bestelbreaks : Hoger op de ladder

Overzicht :

Ons verdict

Het PSA-trio is heer en meester in het segment van de bestelbreaks – als we deze auto’s tenminste nog zo kunnen noemen gezien de groeischeut die ze hebben doorgemaakt en de vooruitgang die ze hebben geboekt op het vlak van comfort en afwerking. Ze zijn ook up-to-date op het vlak van connectiviteit. Ten slotte werden ze ruimer dan ooit zonder iets op te offeren van de praktische aspecten waarvoor we ze zo op prijs stellen. De Opel Combo voert het trio aan omdat hij een aantrekkelijkere verhouding prijs-uitrusting kan voorleggen dan zijn Franse neven. Het gaat dan om enkele honderden euro’s in vergelijking met de Berlingo, waarover allicht te onderhandelen valt als de wat bruisendere look van die laatste u meer aanstaat. Ook de Peugeot Rifter pakt uit met een uitgesproken stijl, maar of dat volstaat om een hogere positionering – en prijs – te rechtvaardigen? De Ford Tourneo Connect werpt zich eveneens op als een interessant alternatief, vooral voor wie ook belang hecht aan rijplezier. Alleen is zijn moduleerbaarheid niet zo doorgedreven als die van het PSA-drietal. Hetzelfde geldt voor de Caddy, hoewel die dan weer het meest geschikt is om veel gewicht te dragen. Een koopje is de VW echter niet, en door zijn grotere cilinderinhoud is hij ook fiscaal een tikkeltje minder interessant. Dat alles maakt dat hij hier de rode lantaarn krijgt.

Scorebord Veiligheid Techniek Rijgedrag Binnenruimte Budget Totaal
1. Opel Combo Life 4d 1.2 Turbo Start/Stop Comfort L1H1 18,00 16,00 15,00 16,00 15,00 16,00
2. Citroën Berlingo Multispace 4d 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Start M 18,00 16,00 15,00 16,00 14,50 15,90
3. Peugeot Rifter 4d 1.2 PureTech 110 S/S Access 18,00 16,00 15,00 16,00 13,00 15,60
4. Ford Tourneo Connect 1.0 EcoBoost 74kW Ambiente 18,00 15,00 14,50 15,50 14,50 15,50
5. Volkswagen Caddy 5d 1.4 TSi 96kW BMT Dark & Cool 18,00 15,50 14,50 15,50 12,00 15,10

Geschreven door op