Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Audi A1 1.2 TFSI, Citroën DS3 1.4 VTi, Lancia Ypsilon TwinAir en Suzuki Swift 1.2 : Fashion victims

'Trendy' producten lijken goed in de markt te liggen, en veelzijdige stadsauto's ontsnappen niet aan die tendens. Een mooi voorbeeld is de nieuwe Lancia Ypsilon... die echter stevige concurrenten op zijn weg vindt.

Audi A1 1.2 TFSI, Citroën DS3 1.4 VTi, Lancia Ypsilon TwinAir en Suzuki Swift 1.2 : Fashion victims #1

Overzicht :

Vroeger werd een kleine auto gekocht voor ‘ritjes rond de kerktoren’, om de kinderen naar school te brengen, boodschappen te doen of voor andere kleine verplaatsingen. Hij moest dus vooral praktisch en functioneel zijn, zonder het budgettaire aspect uit het oog te verliezen, aangezien dit soort voertuig meestal de tweede auto in het gezin was.

Die vereisten gelden nog altijd, maar het wordt steeds minder vanzelfsprekend om er op een ‘neutrale’ manier aan te voldoen, dus zonder te proberen je te onderscheiden of uit de anonimiteit te treden. Of hoe je via slim georchestreerde marketingcampagnes nieuwe behoeften kunt creëren, hoe futiel ze ook zijn. Het lijkt er dan ook op dat je in de toekomst auto’s in nieuwe categorieën zult kunnen opdelen: die van de premiumproducten en die van de lowcostmodellen, met daartussenin een klassiekere soort die hard zal moeten knokken om te overleven.

De nieuwe Lancia Ypsilon, die een model opvolgt dat slechts een relatief beperkt succes heeft gehad, maakt zijn opwachting op een (premium)markt die wel nog klein is, maar waar iedere speler heel wat succes oogst. Weet hij zijn plek op te eisen door te mikken op waarden als stijl en luxe?

NIEUWSBRIEF