Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Korte tests / Ford Kuga 2.0 EcoBlue MHEV : lager verbruik?

Geschreven door Steven Appelmans op

De nieuwe Ford Kuga is beschikbaar met een bijzonder brede waaier aan aandrijfopties. Daarbij ook drie EcoBlue-diesels, waarvan de middelste versie microhybride ondersteuning krijgt. Wat zegt die MHEV?

Prijs
NB

Zeker in de hogere regionen van de markt is een hybridealternatief dezer dagen onontbeerlijk geworden, en dat is ook Ford niet ontgaan. Het Blauwe Ovaal lanceert daarom de nieuwe generatie van zijn middelgrote SUV Kuga met drie hybrideopties: naast de plug-in­hybride PHEV en de (binnenkort te lanceren) HEV, beide met een 2.5-benzine als verbrandingsmotor, staat er ook nog een microhybride­variant in de catalogus, op basis van de tweeliter-diesel van 150 pk. Een starter-alternator zorgt daarbij voor een bescheiden elektrische ondersteuning, zodat deze tweeliter volgens de normcijfers uiteindelijk niet meer verstookt dan de kleinere 1.5 EcoBlue van 120 pk (4,3 l/100 km tegenover 4,2 volgens de NEDC-cijfers, 5,8 tegenover 5,1 volgens WLTP). Mooi meegenomen op papier, maar wat in de praktijk?

  • Binnenruimte
  • Geslaagd standaardonderstel
  • Degelijke standaarduitrusting
  • Gunstig geprijsde opties
  • Ergonomie
  • Geen automaat
  • Onaangename spreiding zesbak
  • Bescheiden verbruikswinst MHEV-systeem
  • Demping motorgeluiden
  • Afwerkingskwaliteit (materiaalkeuze)

In dit artikel : Ford, Ford Kuga

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker