Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi 100 : Het betere compromis

Geschreven door Jean-François Christiaens op

De drukgevoede 1.0-driecilinder van de i20 Active kan 120 pk leveren, maar bestaat ook in een versie met 100 pk, die veel minder duur is en voor de rest niet veel toegevingen hoeft te doen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In de plaats van de atmosferische benzinemotoren uit het ‘normale’ i20-gamma doet de Active voor zijn instapversie een beroep op een tot 100 pk toegeknepen versie van de 1.0 T-GDi. Die is sowieso gekoppeld aan de uitrustingsversie Pop en kost als dusdanig een niet onaanzienlijke 4.100 euro minder dan de variant met 120 pk, die enkel wordt aangeboden in combinatie met de topversie Joy. Bovendien betaal je op 100 pk ook wat minder belastingen, of toch in Brussel en Wallonië, waar de belasting op inverkeerstelling teruggebracht wordt van 495 naar 123 euro. In Vlaanderen is het verschil veel minder uitgesproken, want daar houdt de fiscus voor de BIV geen rekening (meer) met pk’s, maar met het aantal gram CO2 per kilometer. Omdat de versie met 100 pk 9 gram minder uitstoot dan die met 120 pk (110 in plaats van 119) zakt de BIV van 155 euro naar minder dan 110 euro, terwijl de verkeersbelasting geen 118 maar 114 euro bedraagt.

  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Interieur- en kofferruimte
  • Soepele motor
  • Verzorgde look en afwerking
  • Geslaagde stijl
  • Fiscaal interessant
  • Beperkend uitrustingsbeleid
  • Teleurstellend reëel verbruik
  • Kunstmatig stuurgevoel
  • Motortrillingen, motorgeluid onder belasting
  • Automaat niet beschikbaar
  • Gebrek aan punch boven 4.500 o/m

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20

Tests

Onze tests

Stockwagens Hyundai

Nieuwe hyundai i20 in stock

Tweedehands Hyundai

Tweedehands hyundai i20

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!