Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai i30 1.4 T-GDi A : Aflossing met turbo

Geschreven door Gaetan Philippe op

De enige echt nieuwe motor in de i30 is de drukgevoede 1.4 T-GDi van 140 pk, die de bijna even krachtige atmosferische 1.6 GDi komt aflossen. Een vervanging die alleen maar weldadige effecten blijkt te hebben.

Prijs
NB

Overzicht :

De atmosferische 1.6 GDi van 135 pk was niet bepaald de populairste motor in het gamma van de vorige i30 – net zomin trouwens als zijn drukgevoede T-GDi-variant van 186 pk, die nóg zeldzamer is (en duurder qua belastingen en brandstofverbruik). Vandaar de noodzaak voor een kleinere, drukgevoede motor die homogener zou zijn dan de atmosferische 1.6 en tegelijk minder sportief dan de turboversie van die GDi. Die is er nu: een trapje hoger dan de 1.0 T-GDi-driecilinder van 120 pk die we al kennen uit de i20 en waarmee hij zijn boring en slag deelt (respectievelijk 71 en 84 millimeter), wordt de nieuwe viercilinder-turbo van 140 pk van de Kappa-familie de nieuwe gangmaker van het benzinegamma van de i30. Vandaar dat hij enkel te koop is in het tweede uitrustingsniveau Twist (in dat geval enkel met de gerobotiseerde versnellingsbak) en in het derde niveau (Sky, waarbij hij standaard een manuele zesbak krijgt en de 7-DCT-versnellingsbak een optie is van 1.750 euro). 

  • Degelijke ophanging, nauwkeurig onderste
  • Stil en vol aandrijfgeheel
  • Europees voorkomen
  • Uitgebreid waarborgpakket
  • Afwerking, ronduit moderne uitrusting
  • Weinig feedback
  • Erg klassieke look, tal van invloeden
  • Prijs steeds meer op Europees niveau
  • Tegenvallend verbruik

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i30

Tests

Onze tests

Stockwagens Hyundai

Nieuwe hyundai i30 in stock

Tweedehands Hyundai

Tweedehands hyundai i30