Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai i30 Wagon

Hyundai zet zijn Europese offensief voort met de i30 Wagon, een weliswaar klassieke, maar mooi uitgevoerde break, die wel eens heel wat concurrenten in de schaduw zou kunnen zetten.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Berline of break, het platform is uiteraard niet gewijzigd. Het weggedrag ook niet, of toch niet veel. We hebben nog steeds te maken met een gezond en nauwkeurig weggedrag, ietwat ruw op slechte wegen misschien, maar volledig op het niveau van wat we van Europese wagens verwachten. De 18 extra centimeters zitten uitsluitend in de achteroverhang. De ruimte voor de inzittenden veranderde dus niet. Om de flexibiliteit te waarborgen is de achterbank nog steeds in twee delen neerklapbaar, zodat je een maximumvolume van 1.642 liter kunt vrijmaken. Niet slecht voor een break van minder dan 4,5 meter. Zwakke punten? Misschien de stoffen bagageafdekking, die op onze testmodellen bij grote schokken wel eens los kwam uit haar verankering om zich dan bruusk en met een grote krak op te rollen in haar behuizing.

Hyundai maakt geen onderscheid: de i30 Wagon heeft recht op dezelfde motoren en transmissies en dezelfde uitrustingsniveaus als de berline. Wie vaak met veel bagage en/of passagiers onderweg is, raden we de 1.6 CRDi met 110 pk aan. Die staat toch iets sterker in zijn schoenen, zonder daarom gulziger te zijn. In vergelijking met de kleinere zelfontbrander biedt hij ook het voordeel dat de manuele bak desgewenst kan worden vervangen door een moderne, goed gespreide en erg aangename zestrapsautomaat. En voor wie nog hogere eisen stelt, staat ook de 1.6 CRDi met 128 pk opnieuw in de catalogus, zij het dan enkel in combinatie met de topversie Style, wat de prijs gevoelig de hoogte injaagt.

Nauwelijks enkele maanden na de berline staat de Hyundai i30 Wagon in de showroom. Hij neemt uiteraard alle technische en dynamische kwaliteiten en de inrichting van de vijfdeursversie over, maar voegt er een grotere koffer en een andere stijl aan toe. Kortom, een break die beslist het overwegen waard is.

U kunt de Eerste Test van de Hyundai i30 Wagon nalezen in AutoGids 859 van 3/10/2012.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i30

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Hyundai

Nieuwe hyundai i30 in stock

Tweedehands Hyundai

Tweedehands hyundai i30

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars