Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai Tucson 2.0 CRDi 48V : Voltkuur

Om zijn populariteit in Europa te behouden ondergaat de Tucson een verjongingskuur. Daarbij werden zijn koetswerk en interieur opgefrist en krijgt de 2.0 CRDi elektrische ondersteuning.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Sinds hij in 2015 de ix35 opvolgde en opnieuw de naam van de op één na grootste stad in Arizona overnam, is de Tucson het bestverkopende model van het Koreaanse merk geworden in Europa. Maar na drie jaar aan de top van zijn segment is het tijd voor deze SUV om zijn midlife-update te ondergaan. En de belangrijkste evolutie ligt in de invoering van 48-volttechnologie. Onder de kofferruimte heeft het reservewiel plaatsgemaakt voor een lithium-ionaccu van 0,44 kWh.

Die laatste slaat de energie op die nodig is voor het nieuwe mild hybridsysteem van 48 volt. De batterij voedt een starter-alternator met riem die gekoppeld is aan de 185 pk sterke dieselmotor van 2,0 liter. Bij het optrekken kan de elektromotor tot 16 pk aan ondersteuning leveren. Daardoor moet de verbrandingsmotor dus minder hard werken, wat het verbruik doet dalen. Hyundai schuift meer bepaald een daling met 7 procent naar voren, maar dat is voorlopig nog een theoretische schatting, aangezien deze motorversie nog niet officieel gehomologeerd is. Wanneer je het gaspedaal loslaat, werkt de elektromotor omgekeerd en herlaadt hij de batterij.

  • Gulle en volle 2.0 CRDi
  • Discrete achttrapsautomaat
  • Verzorgd interieur
  • Reële bijdrage mild hybrid?
  • Demping van rolgeluiden
  • Koffervolume 2.0 CRDi (batterij)

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Tucson