Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2019 - alle nieuwigheden

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Renault Twingo GT : Snelle stadsrakker

Opzij voor de Twingo GT. Renault paste zowel de motor als de ophanging aan zodat je er wat vlotter mee door de stad kunt zoeven. Maar of we daarmee van een echte sportieveling kunnen spreken…?

16.050 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Twee jaar na zijn lancering heeft de huidige Twingo een hogere versnelling gevonden met deze GT-versie, een kleine atleet. Dat straalt hij ook uit, met zijn striping opzij en zelfs op het dak (gekleefd, niet geschilderd…), zeventienduimvelgen rondom, een verlaagd onderstel en een dubbele uitlaat. Het interieur krijgt hier en daar een oranje toets en pedalen in aluminium, terwijl de versnellingspookknop van datzelfde materiaal is. De stoelen zijn bekleed met een mix van leder en stof en bieden meer steun dan die van een basis-Twingo.

  • Verhouding prijs-uitrusting-prestaties
  • Nog even korte draaicirkel
  • Verfrissende look
  • Geen echte sportieveling
  • Geen echte toerenteller
  • Gerobotiseerde versnellingsbak niet verkrijgbaar

Onder de koffervloer treffen we nog steeds de drukgevoede 0.9 aan. Het motortje kreeg een upgrade in de vorm van een nieuwe sturing en een verbeterde luchttoevoer, met een nieuwe luchthapper op de flank links achteraan, terwijl ook de turbodruk stijgt. Hierdoor klimmen het vermogen en koppel respectievelijk van 90 naar 109 pk en van 135 naar 170 Nm. Een draai aan de sleutel en de driecilinder blaft zich vrolijk tot leven, maar echt sportief kun je zijn geluid niet noemen. Maar wees gerust, het extra vermogen en koppel zijn wel degelijk aanwezig.

In dit artikel : Renault, Renault Twingo

Geschreven door op