Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontvang gratis een Audi Quattro met uw abonnement op AutoGids, formule v.a. 48 euro

Ontvang gratis een Audi Quattro met uw abonnement op AutoGids, formule v.a. 48 euro

Lees meer

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Peugeot 207 SW 1.6 HDi 90, Renault Clio Grandtour 1.5 dCi 85 & Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 80

Steeds meer constructeurs hebben door dat het segment van de kleine breaks potentieel biedt. De jongste nieuwkomer is Renault, met zijn Clio Grandtour. Hij komt de Peugeot 207 SWen Skoda Fabia Combi, ook allebei gloednieuw, vergezellen.

Overzicht :

Hoewel de twee Fransen schouder aan schouder eindigen in de tussenklassementen, gaat uiteindelijk de 207 SW met de overwinning aan de haal. De minder ruime Peugeot
scoort met een buitengewone moduleerbaarheid die het gebruik van de kofferruimte erg eenvoudig maakt. Ook qua rijplezier is hij bij de pinken, net zoals wat de prestaties betreft. Kortom, de Peugeot mag zich de homogeenste in deze categorie noemen. De Renault Clio
Grandtour, die onklopbaar is op het vlak van het werkingscomfort, werpt zich op als het goede compromis
tussen buitenafmetingen, kofferinhoud en moduleerbaarheid. Helaas strandt hij door zijn stevige
prijskaartje op de tweede plaats. Hoe absurd het ook mag lijken, in deze vergelijking tussen breaks wordt de ruimste van allemaal laatst. Naast zijn goede werkingscomfort en prestaties biedt de Fabia misschien wel veel koffer voor weinig geld, maar hij ziet een voor een break cruciaal punt over het hoofd: de moduleerbaarheid. En volgen ons maken de twee Franse breaks vooral op dat vlak het verschil met andere betaalbare breaks, waaronder de erg getalenteerde Dacia Logan MCV.