Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

BMW

2 Reeks Active Tourer

BMW 2 Reeks Active Tourer (2022)
Monovolumes

Monovolumes

  • BMW
    2 Reeks Active Tourer (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 36850 - 45400€ 122 - 139 g/km (WLTP)
    Benzine 34750 - 43750€ 133 - 162 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 44750 - 47700€ 7 - 18 g/km (WLTP)

    BMW 2-Reeks Active Tourer

    Dit is de tweede generatie van BMW’s ‘eenvolumer’, met een fijnere lijn om minder weg te hebben van een monovolume, een koetswerktype dat tegenwoordig niet meer in de mode is. Ook het interieur is omgetoverd. Op het dashboard prijken twee grote schermen (niet langer bediend met de iDrive-draaiknop, maar uitsluitend door aanraking, met de nodige vingerafdrukken als gevolg), evenals een stijlvolle zwevende console tussen de voorste passagiers. Maar dé troef van deze BMW blijft zijn moduleerbaarheid, met een achterbank die naast neerklapbaar ook verschuifbaar kan zijn – behalve in de hybrideversies – als je er tenminste voor bijbetaald. De kofferruimte werd niet groter, maar blijft interessant voor deze voertuigklasse (470 liter, of 405 voor de hybrides). De lange versie met zeven zitplaatsen (Gran Tourer) staat voor deze nieuwe generatie niet meer op het programma. Alle motoren, zowel de benzines (136, 156 of 204 pk) als de diesel (150 pk), zijn standaard gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling. Er zijn ook twee plug-inhybrides (245 en 326 pk), waarvan de batterij van 14,9 kWh netto officieel tot 80 kilometer elektrisch rijbereik biedt. Onderweg ontpopt deze 2-Reeks Active Tourer zich als een echte BMW: de koetswerkbewegingen worden goed onder controle gehouden, maar altijd geleidelijk, dus zonder de inzittenden dooreen te schudden. Een goed compromis tussen rijcomfort en wegligging. Een goed punt ook voor de demping van zowel motor- als stroomlijngeluiden. Deze gezinsauto wist ons te verleiden, niet alleen met zijn typische BMW-karakter, maar ook met zijn rijcomfort, binnenruimte en stille werking. Het interieur oogt verzorgd en stijlvol, hoewel de meeste uitrusting optioneel is, zoals gewoonlijk bij BMW. Beide hybridevarianten zijn 100% fiscaal aftrekbaar.

BMW 2 Reeks Coupé (2022)
Coupés

Coupés

BMW 2 Reeks Gran Coupé (2022)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

BMW 2 Reeks Gran Tourer (2021)
Monovolumes

Monovolumes

Vorige BMW-modellen
BMW 2 Reeks Cabrio 2021
BMW 2 Reeks Active Tourer 2021
BMW 2 Reeks Coupé 2020
BMW 2 Reeks Cabrio 2020
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2020
BMW 2 Reeks Gran Coupé 2020
BMW 2 Reeks Active Tourer 2019
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2019
BMW 2 Reeks Coupé 2018
BMW 2 Reeks Active Tourer 2018
BMW 2 Reeks Cabrio 2018
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2018
BMW 2 Reeks Coupé 2016
BMW 2 Reeks Cabrio 2016
BMW 2 Reeks Gran Tourer 2016
BMW 2 Reeks 2014
BMW 2 Reeks Active Tourer 2014

Tests BMW 2 Reeks

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget