Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Peugeot

508

Peugeot 508 (2022)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

  • Peugeot
    508 (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 45245 - 49595€ 122 - 129 g/km (WLTP)
    Benzine 43665 - 48015€ 133 - 140 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 52915 - 72965€ 28 - 42 g/km (WLTP)

    Peugeot 508

    De tweede generatie van de 508 kwam op de markt in 2018 en veranderde compleet van concept: Peugeot koos voor een coupéachtig koetswerk met achterklep om zijn klassieke vierdeursvoorganger af te lossen. De dynamischer daklijn knipt achterin wel wat hoofdruimte weg, maar dankzij de knappe i-Cockpit ontstaat voorin een groot ruimtegevoel en een gezellige sfeer. Alles is digitaal, zowel de tellers als het multimediasysteem met aanraakscherm. De koffer is 487 liter groot, een volume dat je tot 1.537 liter kunt uitbreiden door de achterbank neer te klappen. De afwerking is behoorlijk, al is er hier en daar nog progressiemarge. De motoren zijn allemaal drukgevoed en gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Veel keuze is er echter niet meer: naast één diesel (1.5 BlueHDi) en één benzine (1.2 PureTech), allebei goed voor 130 pk, lijkt de klemtoon vooral op de plug-inhybrides te liggen (Hybrid van 225 pk en PSE met 360 pk). Die zijn allebei fiscaal aantrekkelijk voor professionals en weten hun batterij keurig te verpakken, zodat het laadvolume onaangetast blijft. Onderweg valt de 508 op door zijn goede compromis tussen snedigheid en rijcomfort, een vaststelling die zowel geldt voor de passieve standaardophanging als voor de gestuurde schokdempers. Door van de 508 een coupéachtige vijfdeurs te maken toont Peugeot dat het risico’s durft te nemen in dit segment. Maar dat zelfvertrouwen vertaalt zich wel in een stevig prijskaartje. De aanwezigheid van geslaagde én fiscaal aantrekkelijke plug-inhybrides bewijst in elk geval dat het Franse merk nog altijd ambities koestert in dit segment.

Peugeot 508 SW (2022)
Breaks

Breaks

  • Peugeot
    508 SW (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 47045 - 51595€ 124 - 132 g/km (WLTP)
    Benzine 45465 - 50015€ 136 - 143 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 54715 - 74965€ 30 - 42 g/km (WLTP)
Vorige Peugeot-modellen
Peugeot 508 2022
Peugeot 508 SW 2022
Peugeot 508 SW 2020
Peugeot 508 2020
Peugeot 508 SW 2018
Peugeot 508 2017
Peugeot 508 SW 2017
Peugeot 508 SW 2016
Peugeot 508 2016
Peugeot 508 2015
Peugeot 508 2014
Peugeot 508 SW 2014
Peugeot 508 2010
Peugeot 508 SW 2010

Tests Peugeot 508

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget